English

دبیر شورای عالی مناطق آزاد مطرح کرد

توسعه گردشگری داخلی برای جلوگیری از خروج ارز/گردشگران مناطق آزاد تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی می گیرند

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بانک مهر اقتصاد تفاهم نامه همکاری امضا کرد که در راستای آن در مرحله نخست به کارمندان دولت و کارگران تسهیلات 20 میلیونی و کارمزد 4 درصد پرداخت می شود، مرتضی بانک معتقد است در شرایط کنونی اقتصاد ارائه چنین برنامه هایی به توسعه گردشگری داخلی برای جلوگیری از خروج ارز در مسافرت های خارجی موثر خواهد بود

توسعه گردشگری داخلی برای جلوگیری از خروج ارز/گردشگران مناطق آزاد تسهیلات 20 میلیون تومانی می گیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، صبح امروز دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای حمایت از کالای ایرانی و توسعه صنعت گردشگری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تفاهمنامه همکاری امضأ کردند. بر مبنای این همکاری قرار است تسهیلات ویژه ای 20 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد از طریق کارت های بانکی برای تامین هزینه های سفر به متقاضیانی که از طرف مجری معرفی شده اند، در مناطق آزاد استفاده شود.

در حال حاضر کارگران و کارمندان دولت در اولویت دریافت تسهیلات هستند که بعد از آن فعالان حوزه اصناف و مردم عادی می توانند از این تسهیلات بهرمند شوند.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در مراسم امضای تفاهمنامه با اشاره به اینکه ایران کشوری گسترده با تنوع زیست محیطی و فرهنگ و آثار متنوع تاریخی است گفت: کشورمان همواره مقصد گردشگران خارجی بوده هرچند ممکن است تحت تاثیر عواملی دچار نوسان شده اما از اذهان گردشگری بین المللی هیچگاه خارج نشده است. 

مرتضی بانک با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصاد، گردشگری عمومی، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و انواع دیگر آن دارای ظرفیت بالایی است که باید آن را فعال کنیم تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه خدمات، هتلداری و ارتباطات بین المللی ضعف های داریم که بخشی از آن متاثر از محدودیت های است که کشورهای دیگر اعمال می شود، اما مهمترین مساله فرهنگ پذیرش گردشگری است که باید با توسعه زیرساخت ها، ارتباطات بین المللی، آموزش و...ارتقا داد، زیرا در سال گذشته 9 میلیون گردشگر ایرانی و 4 میلیون زائر از کشور خارج شده اند که نشان دهنده نیاز اجتماعی است، اما متعجبم چرا بخش خصوصی به این ظرفیت بزرگ اقتصادی ورود نمی کنند.در این شرایط اقتصادی با ارائه خدمات بهتر و ایجاد رضایت برای گردشگران داخلی، تقویت تولید ملی را دنبال کنیم.

او بیان اینکه در حال حاضر بخش مهمی از خاستگاه گردشگران مبتنی بر ویژگی داخلی کشور است اظهار کرد: تنها دلیل عدم موببین در جذب گردشگری ارائه خدمات ضعیف و حضور کمرنگ بخش خصوصی است که بخشی از آن متاثر از مسائل اقتصادی است.

بانک ها با تسهیلات خرد از تولید حمایت کنند   

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه امسال به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است گفت: این تفاهمنامه در راستای حمایت از تولید ملی در نظر گرفته شده و از آنجایی که سقف تسهیلات 20 میلیون تومان است به دنبال  پوشش تسهیلات برای افراد بیشتری هستیم.

مرتضی اکبری با تاکید بر اینکه در زمان رکود تولید وجود دارد اما خرید نیست افزود: این تسهیلات ضمن حمایت از مصرف کننده ها می تواند به تولیدکننده ها برای عرضه محصولات خود کمک کند.

او با تاکید بر اینکه نرخ ارز و مسافرت به خارج در سال های اخیر افزایش یافته استاست تصریح کرد: این تفاهمنامه می تواند گردشگری در مناطق آزاد و کشور را افزایش دهد که این مسئله می تواند به اقتصاد کشور نیز کمک کند. 

اکبری با بیان اینکه بانک های قرض الحسنه باید با تامین تسهیلات خرد درو خدمت تولید قرار گیرد گفت: امیدوارم به زودی در بخش خدمات نیز تفاهمنامه ای با مناطق در راستای تسهیلات منعقد شود.

به تازگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد دو رویکرد ارزان سازی تسهیلات و تغییر سیاست های قیمت گذاری در مناطق آزاد را برای توسعه گردشگری در این مناطق دنبال می کند، به همین دلیل کارت های اعتباری چهار فصل برای گردشگران مناطق آزاد ارائه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه