English

توافق ایران با اسپانیایی ها برای نظارت بر تست خودرو

ایران به دنبال ضرورت افزایش و تقویت نظارت بر کیفیت تولید و تست خودرو، توافق نامه ای با مرکز تست خودروی اسپانیا امضا کرد.

توافق ایران با اسپانیایی ها برای نظارت بر تست خودرو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با توجه به اینکه در یک سال گذشته سیاست سازمان استاندارد افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از 55 به 85 بوده و هنوز زیرساخت های لازم برای اینکار در شرکت های خودرویی ایجاد نشده است، متولیان بخش نظارت بر کیفیت تولید ابزارهای نظارتی خود را تقویت می کنند.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج با اعلام اینکه مذاکرات همکاری، ISQI و IDIADA به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرکز تست خودرو کشور اسپانیا منجر به امضاء قرارداد شد گفت: براساس این قرارداد دو طرف بر انجام  تست های ایمنی خودرو، انجام فعالیت های بازرسی بر کیفیت قطعات در داخل و خارج کشور، تائید نوع و تطابق تولید خودروها همکاری می کنند.

اشکان گلپایگانی با بیان اینکه براساس این قرارداد برای خودروهایی که در مرکز تست ISQI  آزمون می شوند گواهینامه E-MARK صادر وجود خواهد داشت افزود: همکاری دو طرف برای نظارت در چگونگی اجرای تست های خودرویی با حمایت سازمان ملی استاندارد ایران انجام می شود که در فاز نخست برای شرکت های عرضه کننده خودرو و سایر نهادهای مرتبط، دوره های آموزشی مرتبط با استانداردها و مقررات خودرویی اروپا را برگزار می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه