English

تولید نفت ایران کاهش یافت

تولید نفت ایران طی ماه میلادی گذشته حدود ۵۰۰۰ بشکه در روز کاهش داشت.

تولید نفت ایران کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، آمار اوپک بر مبنای اطلاعات منابع ثانویه نشان داد تولید نفت ایران در فوریه به ۳.۸۱۳ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۳.۸۱۸ میلیون بشکه در روز در ژانویه، حدود ۵۰۰۰ بشکه در روز کاهش داشت.

اما براساس آماری که از سوی ایران اعلام شده است، تولید نفت در فوریه ۳.۸۱۰ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۸۱۷ میلیون بشکه در روز در ژانویه، ۷۰۰۰ بشکه در روز کاهش داشت.

شرکت نفت و گاز کارون

تولید نفت ایران در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته ۳.۸۲۲ میلیون بشکه در روز بوده که در مقایسه با ۳.۸۳۳ میلیون بشکه در روز در سه ماهه سوم، کمتر بوده است. میانگین تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۷ به ۳.۸۱۱ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۳.۵۱۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ رسید.

قیمت گرید ایران هوی در فوریه به ۶۲.۲۷ دلار در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۶۵.۸۵ دلار در ژانویه، ۳.۵۸ دلار یا معادل ۵.۴ درصد کاهش داشت. میانگین قیمت ایران هوی از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون ۶۴.۱۴ دلار در هر بشکه بوده که در مقایسه با میانگین ۵۲.۵۱ دلار در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ افزایش نشان می‌دهد.

مجموع تولید نفت اوپک متشکل از ۱۴ عضو در فوریه به ۳۲.۱۸۶ میلیون بشکه در روز رسید که ۷۷ هزار بشکه در روز نسبت به ژانویه کاهش داشت، در حالی که تولید در ونزوئلا، امارات متحده عربی و عراق کاهش یافت این کاهش با تولید بالاتر در نیجریه و آنگولا جبران شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی