English

یک مقام مسوول مطرح کرد؛

قاچاق نارنگی پاکستانی به دلیل عدم اجازه واردات این محصول از سوی دولت بود/چغاله بادام کیلویی ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان

کارشناس بازرسی و نظارت اتاق اصناف گفت: اگر دولت اجازه واردات نارنگی پاکستانی را می داد نیازی به قاچاق این محصول نبود همچنین مردم هم، آن را ارزاترخریداری می کردند.

قاچاق نارنگی پاکستانی به دلیل عدم اجازه واردات این محصول از سوی دولت بود/چغاله بادام کیلویی 80 تا 100 هزار تومان

کارشناس بازرسی و نظارت اتاق اصناف در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با بیان اینکه چغاله بادام به علت نوبرانه عرضه شدنش قیمت مشخصی ندارد بیان کرد:قیمت هر کیلوگرم چغاله بادام در میدان مرکزی میوه و تره بار بین 80 تا 100 هزار تومان است.

جواد باقری با اشاره به اینکه این میوه نوبرانه را میوه فروش به علت گران بودنش خریداری نمی کند افزود: اکثر عرضه کنندگان چغاله بادام دور گردها و چرخ داران هستند که سیری 15 تا 20 تومان می فروشند.

چاغاله بادام

امسال پرتقال وارداتی نداریم

 کارشناس بازرسی و نظارت اتاق اصناف در میدان مرکزی تره بار تهران به تنظیم بازارمیوه در شب عید اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر اینکه نیاز بازار تامین است مازاد تولید پرتقال هم داریم.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان واردات قانونی پرتقال نداریم تصریح کرد:سال گذشته به علت سرما زدگی در باغات شمال کشور مجبور به واردات پرتقال شدیم اما امسال مقدار کمی به صورت قاچاق واردکشور شده است.

کارشناس بازرسی و نظارت اتاق اصناف با بیان اینکه انبارها مملو از پرتقال است توضیح داد:در حال حاضر بهترین پرتقال در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی 2 تا 2هزار و 500 تومان است.

همچنین در رابطه با سیب هم به مقدار کافی از ارومیه، دماوند، مراغه و میاندوآب تامین شده است و دولت 2 هزار تن سیب خریداری کرده است و قیمت هر کیلو سیب باتوجه به کیفیت آن از هزار و 500 تا 4 هزار تومان می باشد.

وی با انتقاد از تصمیم دولت در بحث جلوگیری از واردات نارنگی پاکستانی گفت: اگر امسال دولت می گذاشت نارنگی پاکستانی وارد کنیم حداکثر قیمت آن کیلویی 2 هزار تومان بود و به دست مصرف کننده کیلویی 3 هزار و500 تومان می رسید ولی در حال حاضر این محصول قاچاق به کشور می آید و قیمت آن برای فروش 4 تا 6 هزار تومان است.

 

قاچاق میوه داریم

جواد باقری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار موج که آیا میوه های قاچاق همچنان در میدان مرکزی تره و باروجود داردگفت: بله هست ولی محدود است به صورت یک تا دو کارتون موجود می باشد ولی برای معامله خارج از میدان مرکزی میوه و تره بارخرید و فروش می شود.

به گفته این مسوول ؛انبه ازکشور کنیا و افریقای جنوبی،نارنگی پاکستانی ازکشور پاکستان،لیموترش از کشور ویتنام، انگورازکشور افریقای جنوبی ،سیب از کشور چین،گلابی از آمریکا وارد کشور می شود.

 به گفته این مسوول طبق مصوبه هییت عالی نظارت اتاق اصناف و اتحادیه میوه و سبزی باید در سطح شهر (خرده فروشی ها) میوه فروشی ها با احتساب 35 درصد سود قانونی انواع میوه ها را به فروش برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه