English

بانک گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد

مساله کاتالونیا کماکان خطری برای اقتصاد اسپانیا به شمار می رود

بانک آمریکایی گلدمن ساکس نوشت: رویدادهای سیاسی مربوط به بحران کاتالونیا، ریسک مهمی را به اسپانیا تحمیل می کند.

مساله کاتالونیا کماکان خطری برای اقتصاد اسپانیا به شمار می رود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اکسپرس، بانک آمریکایی گلدمن ساکس در گزارش تجزیه و تحلیل سیستم بانکی اسپانیا نوشت: رویدادهای سیاسی مربوط به بحران کاتالونیا، ریسک مهمی را به اسپانیا تحمیل می کند.

هزینه پروژه های سرمایه ای برای تمامی بانک های اسپانیایی از زمان قبل برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا افزایش یافته است. ماه گذشته رتبه اعتباری اسپانیا توسط موسسه اعتباری " فیتچ" به " آ" تنزل پیدا کرد که برای نخستین بار از زمان بحران بدهی منطقه یورو چنین اتفاقی رخ داده است.

هفته گذشته مانوئل راخوی- نخست وزیر اسپانیا- پیش بینی دولت این کشور از رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۸ را به ۲.۵ درصد افزایش داد.

امسال پیش بینی می کنیم ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم

وی در کنفرانسی در مادرید گفت: امسال پیش بینی می کنیم رشد ۲.۵ درصدی داشته باشیم و۴۰۰ هزارشغل ایجاد کنیم. در ماه اکتبر سال گذشته که اوج تلاش های رهبران منطقه کاتالونیا برای استقلال از اسپانیا بود، دولت پیش بینی خود از رشد اقتصادی را به ۲.۳ درصد کاهش داده بود.

تظاهرات کاتالان های اتحاد طلب

با این حال آمارهای رسمی ماه گذشته نشان می دهد اقتصاد اسپانیا در سال گذشته رشدی بیش از سه درصد داشته که بخش عمده ای از آن را مدیون صادرات و درآمدهای گردش گری بوده است. اقتصاد اسپانیا تا اواسط سال ۲۰۱۳ از پنج سال رکود متوالی رنج برد. لوئیس د خیندوس- وزیر اقتصاد اسپانیا- گفت اقتصاد این کشور امسال هم می تواند رشد بالای ۳ درصد داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه