English

بحران کاتالونیا فراتر از یک مساله ارضی است

بحران کاتالونیا فراتر از یک مساله ارضی است و به طور کلی سیاست اسپانیا را فلج کرده است.

بحران کاتالونیا فراتر از یک مساله ارضی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک حرکت استقلال‌طلبانه که اسپانیا را وارد بزرگترین بحران در چندین دهه اخیر کرده است، تنها به آشفتگی‌های پارلمانی می‌افزاید که شدیدا گرفتار اختلاف احزاب سیاسی است و همین امر هرگونه تصمیم‌گیری را دشوار می‌کند.

حزب محافظه‌کار "مردمی" ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا و متحدانش شامل حزب راست‌میانه سیودادانوس و قانونگذارانی از جزایر قناری، به حمایت پنج قانونگذار حزب ناسیونالیست پی‌ان‌وی باسک نیاز دارند تا کار را جلو ببرند. اما این حزب ناسیونالیست از اعمال حاکمیت مستقیم مادرید بر کاتالونیا پس از آنکه پارلمان منطقه‌ای آن به صورت یکجانبه در ۲۷ اکتبر اعلام استقلال کرد، ناراضی است. این حزب بر خلاف سال گذشته از اعلام حمایت از راخوی امتناع کرده است؛ موضعی که احتمالا تا پس از برگزاری انتخابات منطقه‌ای در کاتالونیا در ۲۱ دسامبر حفظ خواهد شد.

پس از آن یک اصلاحات ارضی اسپانیا در دستورکار است که به نظر می‌رسد پیشرفت در آن هم با موانعی روبروست؛ حتی با وجود سابقه رهبران کاتالونیا که خواستار جدایی از این کشور هستند. اسپانیا به ۱۷ منطقه نیمه خودمختار تقسیم شده است اما برخی از آنها از جمله کاتالونیا خواستار حمایت مالی برای تحقق بهتر نیازهایشان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه