English

مدیر عامل بانک کشاورزی خبر داد

١٢٠٠ میلیارد تومان تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشاورزی

مدیر عامل بانک‌ کشاورزی گفت:در ١٠ ماهه امسال ٢٩٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی قرار داده گرفت.

١٢٠٠ میلیارد تومان تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه در ١٠ ماهه امسال ٢٩٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی قرار داده ایم افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ٢١ درصد رشد داشته است همچنین در سال گذشته در پرداخت تسهیلات به بخش مکانیزاسیون به رکورد ١٣٠٠ میلیارد تومان رسیدیم و امسال پیش بینی می شود ١٢٠٠ میلیارد تومان تسهیلات به این بخش پرداخت شود.

خدارحمی همچنین از واگذاری ۴شرکت زیرمجموعه بانک کشاورزی به ارزش ۲۴۵میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: کشت و صنعت میان‌آب و چند شرکت ابزاری از جمله آنهاست و برای سال آینده ۴شرکت بزرگ را در دست واگذاری داریم که مقدمات پذیرش آنها در بورس انجام شده است.

وی با اشاره‌ به اینکه ۷۵۰میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به حساب بانک کشاورزی واریز شده تا تا بتواند برای طرح‌های اشتغال در روستا تسهیلات پرداخت کند ادامه داد:امسال علاوه‌بر تسهیلات در بخش کشاورزی ۱۰۸هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده که تا پایان سال ۲هزار فقره دیگر نیز پرداخت خواهد شد، درحالی‌که کل وام ازدواج ابلاغی از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل‌ ۵۰۰هزار فقره است.

این مقام بانکی‌ یاد آور شد:در سال جاری ١١ واحد پرورش ماهی در قفس با ظرفیت بیش از ١٢ هزار تن تسهیلات پرداخت شده و این واحدها در استانهای بوشهر، هرمزگان و در سواحل شمالی دریای خزر شروع به کار کرده اند و در حال بهره برداری است.

وتا پایان سال قرارداد تولید ٣٠ هزارتن پرورش ماهی در قفس منعقد می شود.

خدارحمی در پایان گفت:مبنای حرکت ما بر اساس اولویت‌های دولت در بخش کشاورزی و بیشتر تسهیلات را روی سامانه‌های نوین آبیاری برای استفاده بهتر از آب، توسعه مکانیزاسیون، کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای و آبزی‌پروری به‌ویژه ماهی متمرکز کرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه