English

سورنا ستاری:

سیستم دولتی در کشور همان سیستم پدرسالاری است/ شرکت های دانش بنیان فعالیت قابل قبولی دارند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه سیستم دولتی در کشور مشابه همان سیستم پدرسالاری است، گفت: با توجه به بودجه نفتی، این سیستم پدرسالارانه حاکم است.

سیستم دولتی در کشور همان سیستم پدرسالاری است/ شرکت های دانش بنیان فعالیت قابل قبولی دارند

به گزارش خبرگزای موج، سورنا ستاری در نشست نخبگانی فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به اینکه سیستم دولتی در کشور مشابه همان سیستم پدرسالاری است، گفت: با توجه به بودجه نفتی، این سیستم پدرسالارانه حاکم است و اگر قرار بود کسی از بودجه خصوصی استفاده کند، نوعی طرد پدرسالارانه در آن دیده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت: در حال حاضر بسیاری از مدیران زیر 30 سال می‌توانند در شرکت های خود فعالیت کنند.

ستاری با بیان ضرورت توسعه اقتصاد و یکسان سازی خدمات دهی به مردم گفت: این سیستم، شفاف سازی را هم به دنبال خواهد داشت که نتیجه آن کاهش پرونده های قضایی است.

مشکلات متعددی در این رابطه وجود دارد که قابل حل است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۱۱ واسطه بار در سیستم حمل و نقلی برای رانندگان وجود دارد گفت: این در حالی است که مشکلات متعددی در این رابطه وجود دارد که قابل حل است.

سیستم دولتی

وی در ادامه افزود: پژوهش‌ بر عهده دولت نیست و پژوهشی که با پول دولت باشد مشابه آن است که دولت خودروسازی کند و مردم‌ مجبور به استفاده از آن شوند. خروجی‌ پژوهشی که با پول دولت باشد خیلی خاص نیست البته این موضوع در رابطه با پژوهش های پایه مصداق‌ندارد.

شرکت های دانش بنیان فعالیت قابل قبولی دارند

ستاری به فعالیت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های دانش بنیان و پژوهشکده ها فعالیت قابل قبولی دارند.

استارت آپ نقطه مشترک ما با قوه قضائیه است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به نقاط مشترک با قوه قضائیه اشاره و تصریح کرد: استارت آپ ها نقطه مشترک ما با قوه قضائیه است و معاونت علمی آماده همکاری های متقابل است و شرکت های خصوصی بسیاری هم در این راستا فعالیت دارند و پیشنهاد ما هم استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه