English

هر ۵ هزار دلار واردات برابر با یک شغل است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هر ۵ هزار دلار واردات غیر ضروری به کشور برابر است با یک شغل، بنابراین باید از این موضوع جلوگیری کرد تا بتوانیم برای جوانان کشور شغل ایجاد کنیم.

هر ۵ هزار دلار واردات برابر با یک شغل است

به گزارش خبرگزاری موج، سورنا ستاری در سومین مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان که امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، عنوان کرد: دانشمندشدن به پول نیست و هیچ کارآفرینی تاکنون با پول پیشرفت نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید به جایگاه کارآفرین اهمیت داد، گفت: هر ۵ هزار دلار واردات غیر ضروری به کشور برابر با یک شغل است؛ بخشی از واردات واجب است ولی بخشی که غیر ضروری است نباید در کشور اتفاق بیفتد زیرا با آن می توانیم برای جوانان کشور شغل ایجاد کنیم.

ستاری با تاکید بر اینکه این فرهنگ باید وارد زندگی مردم شود، گفت: پایه اقتصاد آینده، نیروهای انسانی هستند و ما در کشور بهترین نیروهای انسانی را داریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهارکرد: ما باید فرهنگی را در کشور وارد کنیم تا استفاده از محصولات داخلی یک الگو شود. در واقع باید زیست بوم کشور تغییر کند؛ از یک زیست بومی مانند عربستان محال است استیوجابز بیرون بیاید. در اصل بن لادن ایجاد می شود. ما باید زیست بومی را در کشور تعریف کنیم که به نیروی انسانی اهمیت داده شود.

وی با اشاره به اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت: ما توانستیم برای اولین بار فعالان اقتصادی مجاز را بعد از انقلاب روی کار بیاوریم؛ همچنین از سوی دیگر تسهیلات گمرکی به شرکت های دانش بنیان ارائه کرده ایم تا بتوانند از مسیر سبز گمرکی تجهیزات خود را وارد کشور کنند.

ستاری افزود: تاکنون ۲۶ شرکت دانش بنیان توانسته اند از تسهیلات گمرکی معاونت علمی و گمرک کشور برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در تیرماه امسال میزان معافیت های مالیاتی شرکت ها را برآورد خواهیم کرد، گفت: امسال عدد قابل توجهی به معافیت های مالیاتی اختصاص می یابد؛ با تمام محدودیت ها، تمام این معافیت ها برای شرکت های دانش بنیان در حال تصویب هستند.

ستاری تاکید کرد: ما تمام سیستم های کشور را درگیر کرده ایم تا بتوانیم به شرکت های دانش بنیان تسهیلات ارائه دهیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش به زودی در کشور اتفاق می افتد؛ همچنین شرکت های دانش بنیان در آینده ای نزدیک می توانند تابلوهای بورس داشته باشند تا استفاده از محصولات دانش بنیان در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه