English

وزیر ارتباطات و فناوری در جمع خبرنگاران خبر داد

افزایش ۳۵ درصدی مکالمات در زمان زلزله تهران

وزیر ارتباطات گفت: در زمان وقوع زلزله در تهران مصرف دیتا 40 درصد کاهش داشته و میزان مکالمات در حدود 35 درصد رشد داشته است.

افزایش ۳۵ درصدی مکالمات در زمان زلزله تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، وزیر ارتباطات در حاشیه همایش مدیران وزارت ارتباطات و شرکت های تابعه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمان وقوع زلزله در تهران مصرف دیتا 40 درصد کاهش داشته و میزان مکالمات در حدود 35 درصد رشد داشته است، افزود: این آمار نشان می دهد که مردم تمایل دارند در مواقع بحران بیشتر از طریق مکالمات نیازمندی های خود را برطرف می کنند و باید اطلاع رسانی شود که در این مواقع مکالمات کوتاه و در حد نیاز باشد و البته اپراتورها هم باید ظرفیت سازی انجام دهند.

جهرمی اظهار کرد: با هجوم مردم سامانه های زیرساخت های مهم مختل می شود، حوزه ارتباطات هم به همین صورت است و به همین علت وزارت ارتباطات نیز در این حادثه با استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه ملی از مردم خواست که مکالمات کوتاهی داشته باشند تا شبکه دچار اختلال نشود.

وی با اشاره به اینکه اگر دستورالعمل هایی برای اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی تهیه شود فرآیند بهتری ایجاد می کند، تصریح کرد: صدا و سیما بین دو موضوع مطالبه مردم و نپرداختن به موضوع قرار دارد. رسانه ملی با توجه به رسمیت یک مرجع مناسب برای اطلاع رسانی به مردم است و آن چیزی که مشخص بود از لحظات نخست رسانه ملی اطلاع رسانی خوب و دقیقی داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه