English

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

سامانه معاملات بورس راه اندازی می شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازی سامانه معاملات بورس از شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: سامانه جامع نظارت بازار هم راه اندازی شده است.

سامانه معاملات بورس راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج، شاپور محمدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران از راه اندازی سامانه معاملات بورس از شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: سامانه معاملات بورس به روز رسانی شده است و در کنار آن، سامانه جامع نظارت بازار سرمایه راه اندازی شده است.

وی گفت: ساماندهی بازار بدهی و کمک به کاهش نرخ اوراق در بازار از جمله اقداماتی بوده است که رخ داد و در کنار آن اختیار خرید و فروش در بازار سهام و سکه نیز اکنون در بازار وجود دارد؛ ضمن اینکه اصلاح ساز و کارهای عرضه های اولیه نیز صورت گرفته است تا به حرف و حدیث های عرضه های اولیه پایان داده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اصلاح توقف و بازگشایی نمادها از ده روز آینده خبر داد و گفت:  در صندوق های با درآمد ثابت، تا ۹۰ درصد سپرده گذاری می کردند که باید به ۵۰ درصد برسند؛ در حالی که اکنون به ۷۰ درصد رسیده اند.

وی اظهار داشت: صدور یونیت های واحدهای صندوق ها در شعب بانکها ممنوع است و شعب حق صدور واحدهای صندوق ها را ندارند؛ ضمن اینکه برقراری حد اعتباری برای کارگزاران برای پوشش ریسک در اتاق پایاپای نیز صورت گرفته و اکنون تعادل در پذیرش شرکتها نیز برقرار است.

مالیات، کارمزدها و کارمزد ارکان بازار کاهش یابد 

معاون وزیر اقتصاد گفت: یکی از کارهایی که در کشور باید رخ دهد این است که مالیات، کارمزدها و کارمزد ارکان بازار کاهش یابد که اکنون این اتفاق رخ داده است؛ البته راه اندازی معاملات الگوریتمی نیز در دستور کار قرار گرفته تا بازار از نقدشوندگی بهتری برخوردار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه