English

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

صدور کد رهگیری برای ۱۲ هزار بسته ۳ کیلوگرمی زعفران ایرانی

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: 90 درصد زعفران مصرفی دنیا در ایران تولید می شود که این امر فرصتی بزرگی در اختیار ما قرار داده است که باید از آن بهره برد.

صدور کد رهگیری برای 12 هزار بسته 3 کیلوگرمی زعفران ایرانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در عرضه زعفران ایران به بازار جهانی وجود داشت نبود شناسنامه و کد رهگیری برای این محصول بود که از 2 تا 3 گذشته با همت سازمان مرکزی تعاون روستایی آغار شده است افزود:90 درصد زعفران مصرفی دنیا در ایران تولید می شود که این امر فرصتی بزرگی در اختیار ما قرار داده است که باید از آن بهره برد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: صدور کد رهگیری 4 بعدی برای 12 هزار بسته 3 تا 3/5 کیلوگرمی زعفران از اولین گام ها برای تولید و عرضه این محصول به صورت ارگانیک است که توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شده و ادامه دارد.

حسین صفایی یاد آور شد: کد رهگیری 4 بعدی اطلاعاتی مانند، نام تولید کننده، نام کارشناس ناظر و نام آزمایشگاه را در بر می گیرد، ضمن اینکه همراه آن برگه آزمایشگاه نیز بر روی بسته های زعفران قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در ماه های گذشته رئیس جمهور برای وزارتخانه های مختلف سیاست هایی را برای اجرا ابلاغ کرده است، مطرح کرد: در این راستا به وزارت جهاد کشاورزی ۱۵ سیاست راهبردی ابلاغ شده که یکی از آنها تمرکز بر تولید محصولات ارگانیک است.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: تولید گیاهان دارویی جز برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است و ضمن اینکه تا یکی دو سال گذشته، توجه جدی به این موضوع نشده و از سال قبل بحث گیاهان دارویی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

به گفته این مسوول حوزه گیاهان دارویی در آینده ای نزدیک اراضی و ظرفیت های جدید اختصاص پیدا می کند، همچنین سرمایه گذاری های جدیدی در این حوزه انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه