English

هر اونس طلا ۱۲۸۰.۲۰ دلار معامله شد

هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۲۸۰.۱۰ دلار ایستاد.

هر اونس طلا ۱۲۸۰.۲۰ دلار معامله شد

به گزارش خبرگزاری موج، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۸۰.۲۰ دلار معامله شد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۲۸۰.۱۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ۶.۴۰ دلار یا ۰.۵ درصد افزایش یافت و در ۱۲۸۱.۷۰ دلار بسته شد.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در این باره گفت: ما واقعا مطمئن نیستیم گزارش نشست بانک مرکزی آمریکا تاثیر قابل توجهی بر بازار داشته باشد، زیرا تصمیم برای افزایش نرخ‌های بهره در دسامبر کاملا قطعی محسوب می‌شود. با این همه تصور می‌رود سرمایه‌ گذاران مایلند بدانند سیاست‌گذاران درباره‌ وضعیت نرخ‌ها چه نظری دارند و روند تحکیم سیاست پولی را چگونه ادامه خواهند داد.

طلا

بانک مرکزی آمریکا در آخرین نشست خود که جزئیات آن روز جاری منتشر می‌شود نرخ‌های بهره را بدون تغییر حفظ کرد.

جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده که بانک مرکزی به اهداف خود نزدیک شده و باید به افزایش تدریجی نرخ‌های بهره ادامه دهد تا مانع از این شود که تورم به پایین نرخ تعیین شده سقوط کند.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و بازده اوراق قرضه را بالا می‌برد و قیمت طلا را که سوددهی ندارد، تحت فشار قرار می‌دهد.

در سایر بازارهای مالی، دلار در برابر همتایانش تغییر چندانی نداشت و رشد این ارز به دلیل عدم افزایش بازده اوراق خزانه، محدود شد.

در بحبوحه عدم تقاضای سرمایه‌ گذاری، رابطه معکوس طلا با دلار در قوی‌ترین وضعیت خود در بیش از یک دهه گذشته قرار دارد.

به گفته کارستن منکه، تحلیلگر شرکت جولیوس بائر، در حالی که دلار بعید است به اوج اخیر خود بازگردد همچنان احتمال افزایش ارزش این ارز از سطح کنونی وجود دارد، زیرا بانک مرکزی آمریکا به روند افزایش نرخ‌های بهره ادامه می‌دهد و این امر بر قیمت‌های طلا تاثیر خواهد گذاشت.

قوی‌تر شدن دلار معاملات طلا را که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود برای خریداران خارجی گران‌تر می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۹۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۳۰.۸۵ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری، ۰.۱ درصد افزایش یافت و ۹۹۹.۵۵ دلار معامله شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی