English

انتقاد شدید رییس کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی از جدول پاکی گندم/نباید ۷ درصد خاک در گندم باشد

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی گفت:باید یارانه زراعت از قیمت گندم جدا شود.

انتقاد شدید رییس کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی از جدول پاکی گندم/نباید ۷ درصد خاک در گندم باشد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی با بیان‌اینکه جدول پاکی خرید گندم در وزارت جهاد کشاورزی نیاز به اصلاح دارد گفت:گندمی که از کشاورز خریداری می شود به هیچ وجه درون آن هفت درصد خاک وجود ندارد و ما معتقدیم این خاک را به گندم اضافه می‌کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در تمامی دنیا میزان خاک موجود در گندم ۰.۲ درصد است تصریح‌کرد:به هیچ عنوان امکان ندارد در زمان خرید گندم خاک در آن وجود داشته باشد مگر آنکه به درون گندم خاک منتقل کنیم.

وی با انتقاد از اینکه چرا باید یارانه زراعت را محصولات آرد و نان بپردازند تصریح کرد:باید یارانه زراعت از قیمت گندم جدا شود .علاوه بر این سوال دیگری که باید مطرح شود این است که چرا ابزار مناسبی برای کیفیت سنجی گندم در ایران وجود ندارد این در حالیست که ما گندم رابا قیمت دو برابر جهانی خریداری می‌ کنیم!

مرتضوی‌ به وجود ۷۰ هزار نانوایی در کشور اشاره کرد و افزود:۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار  شغل در صنعت نان کشور ایجاد شده است و این موضوع نانوایان را درمحدودیت‌های مختلفی قرار داده است که باید به موضوع وزارت صنعت رسیدگی کند.

به گفته رییس کانون انجمن صنفی مواد غذایی میزان کیفی گندم پایین آمده و کمیت آن را بالا رفته است.

مرتضوی در پایان به برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان دو تا پنج آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پرداخت و گفت:این نمایشگاه با حضور ۱۷۷ شرکت داخلی و ۳۸ شرکت خارجی در فضای ۱۱۴هزار متر برگزار می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه