English

راه اندازی سامانه استعلام برخورد با برندهای قاچاق موبایل

با رویکرد نظارتی بر حوزه واردات گوشی‌های تلفن همراه، سامانه استعلام برخورد با برندهای قاچاق راه اندازی شد.

راه اندازی سامانه استعلام برخورد با برندهای قاچاق موبایل

به گزارش خبرگزاری موج، طرح رجیستری شماره‌های تلفن همراه از اواخر مهر ماه سال جاری با رویکرد نظارتی بر حوزه واردات گوشی‌های تلفن همراه از مبادی رسمی کشور استارت خورد.

طبق وعده پیشین وزیر ارتباطات قرار بود که تا اواخر هفته جاری، اجرای این طرح وارد فاز دیگر که در واقع برخورد با برندهای قاچاق است آغاز شود که ظاهرا مقدمات آن فراهم شده و سامانه استعلام این طرح راه‌اندازی شده است.

همانطور که از عنوان این طرح بر می‌آید، قرار است گوشی‌های تلفن همراه در شبکه ارتباطی کشور «ثبت» شوند تا امکان استفاده از آنها در اپراتورهایی نظیر همراه اول، ایرانسل، رایتل و... وجود داشته باشد.

این طرح برای مقابله با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه اجرایی شده و قرار است از این پس تنها محموله‌هایی که از طریق مبادی رسمی (گمرکی) وارد کشور می‌شوند، سریال‌شان در مرکز داده تعبیه شده ثبت شود تا زمانیکه مشترکان سیم‌کارت خود را در آن قرار می‌دهند، امکان استفاده از آن گوشی‌ها وجود داشته باشد.

طبیعی است که در چنین شرایطی اگر گوشی خارج از مسیر رسمی (مبادی گمرکی) وارد کشور شده باشد، به دلیل آنکه سریال آنها در سامانه مذکور ثبت نشده، امکان استفاده از آن در شبکه اپراتورها وجود نخواهد داشت.

با توجه به اینکه براساس آمار ارائه شده توسط مسئولان اجرایی کشور، در حال حاضر حدود 95 درصد واردات گوشی از طریق مبادی غیررسمی صورت می‌گیرد، رجیستری به دنبال ساماندهی این بخش و به نوعی تأمین حقوق گمرکی و درآمدهای مالیاتی دولت است.

با توجه به اینکه قرار است این طرح در برخورد با برندهای قاچاقی که از این پس وارد کشور می‌شوند، اجرا شود و با گوشی‌های فعالی که در حال حاضر از اپراتورهای تلفن همراه خدمات می‌گیرند کاری ندارد، مشترکان کنونی تلفن همراه می‌توانند شناسه یکتای گوشی خود را به سامانه 7777 ارسال کنند تا از استعلام گوشی خود مطلع شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی