English

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای:

بازار کار به مهندسان حرفه‌ای و تکنسین‌هایی دارد

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: ما به مهندسان حرفه‌ای و تکنسین‌هایی نیاز داریم که مهارت آموخته باشند و این رمز پیشرفت کشور است.

بازار کار به مهندسان حرفه‌ای و تکنسین‌هایی دارد

به گزراش خبرگزاری موج، سیدعلی موسوی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر را بر اساس سفارش صاحبان مشاغل آموزش دادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه سیستم آموزش رسمی، غیر رسمی و سازمان نیافته در کشور وجود دارد که سازمان فنی و حرفه‌ای متولی آموزشهای غیر رسمی و سازمان نیافته است.

معاون آموزش سازمان فنی وحرفه‌ای اضافه کرد: در سازمان برای پاسخگویی به چهار ضرورت فعالیت می کنیم؛ اول ضرورت آموزش است. در همه کشورها نظام فنی وحرفه‌ای با آموزشهای رسمی گره خورده و مدل آموزش فنی و حرفه‌ای به گونه‌ای است که فرد بر اساس آن می‌تواند شایستگی‌های لازم را بدون حضور در دانشگاه به دست آورده و مدارک مربوطه را اخذ کند.

موسوی ادامه داد: ضرورت دوم و سوم، ضرورت اجتماعی و اقتصادی است که با توجه به تغییراتی که در جامعه رخ می‌دهد لازم است به مهارتهای اجتماعی هم توجه نشان بدهیم و بر اساس ضرورت اقتصادی هم باید افراد را توانمند کنیم و برایشان فضای کسب و کار ایجاد کنیم.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای که در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت مدیران خودرو سخن می‌گفت، افزود: ضرورت چهارم، ضرورت تکنولوژی است که با توجه به توسعه تکنولوژی‌های روز و به ویژه فناوری اطلاعات لازم است در حوزه صنعت خودرو همگام با تکنولوژی، آموزشهای مهارتی ارائه شود.

او متذکر شد: در همه کشورها با همکاری پیشروان، رهبران تکنولوژی و بنگاههای اقتصادی، نیازهای آموزشی در آینده مشخص می‌شود مثلا آشنایی با گیربکس، موتور و استفاده از رادار و فناوری اطلاعات در صنایع خودرو مباحث مهمی است که سازمان فنی و حرفه‌ای معتقد است قبل از ورود تکنولوژی آن باید آموزشهای مهارتی حتی برای یک ساعت هم که شده به تمام آحاد جامعه عرضه شود و این کار از طریق ارتباط بین سازمان فنی و حرفه‌ای و صاحبان تکنولوژی اتفاق می‌افتد.

به گفته موسوی، موسسات فنی و حرفه‌ای پلی بین پیشروان، رهبران تکنولوژی و بنگاه‌های اقتصادی پاسخگوی نیاز مورد تقاضا در آینده هستند.

وی گفت: هم اکنون در بعضی شغل‌ها کارگر ساده می‌خواهند در حالی که بازار کار در آینده نه چندان دور به کارگر ساده نیاز ندارد و آنچه بیشتر مورد توجه است، مهارت و تجربه و تخصص است.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: ما به مهندسان حرفه‌ای و تکنسین‌هایی نیاز داریم که مهارت آموخته باشند و این رمز پیشرفت کشور است.رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای، حل شکاف بین سیستم آموزش و نیاز بازار کار است و تلاش می‌کند از نظام آموزش رسمی فاصله بگیرد اما فاصله خود از بازار کار را به صفر برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی