English

علی اکبر ولایتی در اصفهان:

اقتصاد دانش‌بنیان در اصفهان به یک نتیجه عملی و کاربردی برسد

رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدوار هستیم که اقتصاد دانش بنیان در اصفهان به یک نتیجه عملی و کاربردی برسد.

اقتصاد دانش‌بنیان در اصفهان به یک نتیجه عملی و کاربردی برسد

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر ولایتی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اصفهان با بیان اینکه از تمام افرادی که در برپایی، پیشرفت و توسعه این دانشگاه نقش داشتند تشکر می‌کنم اظهار داشت: اگر کسی بخواهد سود واقعی ببرد باید برای رضای خدا و مردم خدمت کند.

وی با بیان اینکه کشورمان کشور فرهیخنه در جهان شناخته شده افزود: هیچ کشوری سابقه فرهنگی بدون گسست چند هزار ساله مانند ایران ندارد که در این راستا اصفهان مرکز فرهنگی ایران اسلامی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه اصفهان یک اثر معماری همچون مسجد جامع دارد که این اثر کلکسیون معماری تاریخ کشور است، بیان کرد: مسجد جامع اصفهان قبل از اسلام عبادتگاه زرتشتیان بوده و در زمان آل بویه به مسجد تبدیل شده است، سپس سلجوقیان، ایلخانان، صفویان، قاجاریان و هر کسی در حد وسع خود به آن چیزی اضافه کرده است تا به امروز رسیده است، در حقیقت مسجد جامع کلکسیون زنده معماری ایرانی اسلامی است.

وی با بیان اینکه نخستین شهرسازی ممتاز در تاریخ شهرسازی‌های جهان اصفهان است، تصریح کرد: میدان نقش جهان و آثارش و ویژگی‌های معنوی، فلسفی و عرفانی آن در واقع نیمی از دنیا و نیمی دیگر آخرت است، عالی‌قاپو و بازار قیصریه دنیا است و مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد امام آخرت است و این مجموعه یک شهرسازی است که تعجب همه صاحب نظران جهان را برانگیخته است به همین دلیل است که اصفهان را مرکز فرهنگ و تمدن ایران می‌نامند.

ولایتی با بیان اینکه امیدوار هستیم که اقتصاد دانش بنیان در اصفهان به یک نتیجه عملی و کاربردی برسد، گفت: اگر رشته‌هایی داوطلب ندارد به دلیل نداشتن بازار کار مناسب است مگر آنکه رئیس جدید دانشگاه قصد این را داشته باشد که رشته‌هایی را جایگزین کند که بازار کار داشته باشد و تولید دانش کند، دانشی که منجر به اقتصاد شکوفا شود.

وی با بیان اینکه الزاما همه دانشگاه به تولید ختم نمی‌شود، افزود: حوزه‌های علمیه در علوم انسانی موفقت‍تر از دانشگاه‌های ما هستیم به این دلیل که در عصر ما علامه طباطبائی هست که مشابه این شخصیت در دانشگاه‌ها وجود ندارد، همچنین در ادبیات نیز افراد زیادی را داشتیم که با از دست دادن آنان صحنه ادبیات ما خالی شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: اصفهان در همه عرصه‌ها سربلند است و تازه ترین افتخار آن نیز شهید حججی است که یک تحول اساسی در روحیه جوانان منطقه ایجاد کرد و سبب پیروزی‌های بسیار در عراق و سوریه و تعجب جهانیان شد، بنابراین خون شهیدان اثر دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه