English

علی اکبر ولایتی:

دانشگاه آزاد باید مکمل مسجد و حسینیه باشد/ در دانشگاه آزاد امکان کار است نه واحد های آموزشی سیاسی/دانشگاه آزاد از زد و بند ها رهاست

ولایتی در مراسم معارفه سرپرست جدید این دانشگاه گفت: خواسته ما به عنوان هیات امنا این است که هیچ واحدی تعطیل نشود اما بنا به ضرورت تغییراتی انجام خواهد شد. تعطیل کردن یک واحد پاک کردن صورت مساله است. منطقه بندی مصوب هیات امنا باید به این صورت باشد که هر منطقه خودش را اداره کند.

دانشگاه آزاد باید مکمل مسجد و حسینیه باشد/ در دانشگاه آزاد امکان کار است نه واحد های آموزشی سیاسی/دانشگاه آزاد از زد و بند ها رهاست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ریاست هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد در مراسم معارفه سرپرست جدید این دانشگاه گفت: نوریان راضی به انجام کار و تصدی پست برای سه ماه نبود اما قبول زحمت کرد. در مورد انتخاب رهبر سخنان زیادی گفته شده است، رهبر همین است که در این مراسم شاهد بودید. فردی متدین و باتجربه و دارای طولانی ترین ریاست در دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور  که نقش مهمی در انسجام آن ایفا کرد. 

وی افزود: از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد برخی با آن موافق نبودند و تا در جامعه توانست جایگاهی برای خود ایجاد کند زحمات زیادی کشیده شده است.دانشگاه آزاد برای آنکه بتواند در کشور حرف اول را یزند ظرفیت های مناسبی دارد و با توجه به اینکه از زد و بند ها رها است فرصت بهتری نیز دارد. 

ولایتی تاکید کرد: خواسته ما به عنوان هیات امنا این است که هیچ واحدی تعطیل نشود اما بنا به ضرورت تغییراتی انجام خواهد شد. تعطیل کردن یک واحد پاک کردن صورت مساله است. منطقه بندی مصوب هیات امنا باید به این صورت باشد که هر منطقه خودش را اداره کند. 

وی خاطر نشان کرد: مردم یک بخش که به دانشگاه امید بسته اند که متاسفانه بخشی از وزارت علوم به آن توجه نکردند, که باید مورد توجه قرار گیرد. 

اینکه 205 نماینده مجلس از طرح مربوط به دانشگاه و قانون سال 1367 حمایت کردند یعنی اکثریت مردم این دانشگاه را می خواهند. جایی که امکان کار هست در دانشگاه آزاد است نه واحدهای آموزشی که پشتوانه سیاسی دارند. 

وی افزود: باید اقتصاد دانش محور در دانشگاه عملیاتی شود. پژوهش باید در مسیر تولید و اشتغال شود. این حرفی در مسیر تغییر برخی رشته ها که مفید فایده نیست پرداختن به رشته های دیگر محسوب می شود. 

ولایتی به ارتقا فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور رهبر در دانشگاه این فرصت را به ما می دهد که فرهنگ ایرانی اسلامی صورت گیرد و بی جهت برخی تغییرات انجام نشده است و توقع ما در این مورد در دانشگاه آزاد بیش از سایر جاها است. 

وی تاکید کرد: باید دانشگاه آزاد مکمل مسجد و حسینه باشد و مصداق علمی وحدت حوزه و دانشگاه باشد و ما این موضوع را پیگیری می کنیم و از آن نمی گذریم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه