English

موج گزارش می دهد؛

مرغ ها از پرواز برگشتند/ مدیریت نادرست این بار برای مرغداران

کاهش چشمگیر قیمت مرغ در چند روز گذشته چیزی جز متضرر شدن مرغداران را به همراه ندارد این در حالی است که در چند ماه گذشته قیمت این محصول به کیلویی 9 هزار تومان هم رسیده بود.

مرغ ها از پرواز برگشتند/ مدیریت نادرست این بار برای مرغداران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج،گوشت مرغ تنها محصولی که در ماه محرم علیرغم افزایش تقاضا با کاهش قیمت مواجه می شود و قیمت اش همچنان پایین‌تر از قیمت تعیین شده دولتی در بازار عرضه در حال عرضه است و تولیدکنندگان از این بازار زیان می‌بینند این درحالی است که در چند هفته گذشته قیمت مرغ بالاتر از حد نرمال در بازار عرضه می شد.

طی چند ماه اخیر آشفتگی در بازار اقلام پروتئینی به بهانه های مختلف اتفاق افتاد ولی با نزدیک شدن به ایام محرم بسیاری از مرغداران جوجه ریزی زیادی انجام دادند تا جایی که قیمت جوجه یکروزه از 2 هزار و 700 تومان به 2 هزار و 100 تومان رسید.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با موج با اشاره به اینکه هزار و 100 تومان قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار کاهش پیدا کرده است گفت: قیمت مرغ در حال حاضر به ۷۵۰۰ تومان رسیده است. در حالی که یک ماه پیش قیمت این محصول 8 هزار 600 تومان بود.

یوسف خانی با بیان اینکه با توجه به وضعیت کنونی، بازار بعید است که نوسان خاصی در بازار مرغ در ایام محرم داشته باشد ادامه داد:کاهش تقاضا و افزایش عرضه دلیل اصلی نوسان قیمت مرغ است و امید داریم طی روزهای آتی روند کاهشی نرخ مرغ در بازار ادامه نیابد، چراکه مرغداران متحمل زیان می شوند.

مرغ و ماه محرم

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در همین باره توضیح داد: تولید زیاد و کاهش مصرف باعث ارزان شدن قیمت مرغ در بازار است.

محمد یوسفی  اعتقاد دارد: تولید مرغ زیاد است و این روزها مصرف این کالا مقداری کاهش یافته چرا که معمولا آخر هر ماه قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کند و با توجه به برنامه ریزی هایی که برای کاهش قیمت جوجه یکروزه انجام شده تولید مرغ زیاد شده است و این روزها مرغ بیشتری به بازار عرضه می شود.

وی همچنین از کاهش قیمت جوجه یکروزه از ٢٧٠٠ تومان به ٢١٠٠ تومان خبر داد و تصریح کرد: احتمالا در روزهای آینده قیمت جوجه پایین تر هم می آید چون با این قیمت مرغ برای کسی صرف نمی کند جوجه را گران بخرد و با شرایط پیش آمده مرغداران باید سیاست به خرج داده و میزان جوجه ریزی را مقداری کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری موج،تولید گوشت مرغ در ماه محرم به دلیل افزایش جوجه ریزی و پر شدن سالن‌های پرورشی بیشتر از ماه‌های گذشته شده و پاسخگوی نیاز مردم در ماه محرم است اما نگرانی که وجود مدیریت کردند این کالای اساسی است که یکباره کاهش قیمت بیش از هزار تومانی  درچند روز گذشته داشته است که  ناشی از عدم هماهنگی مرغداران و کشتارگاه ها و دولت است و دراین میان از هر زمانی بیشتر مرغدار متضرر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه