English

وزیر جهاد کشاورزی در نخستین کنگره علوم باغبانى؛

معاونت باغبانى در دولت هاى قبل محو شده بود/محدودیت در باغبانى آب نیست

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه آن چیزى که عامل محدودیت در مسائل باغبانى می باشد آب نیست گفت:با اعتماد به نفس می توانیم بیان کنیم که ایران در حوزه باغبانى با کمک دانش پژوهان و دانش آموختگان کشور های پیشرفته می تواند موفق شود.

معاونت باغبانى در دولت هاى قبل محو شده بود/محدودیت در باغبانى آب نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادى خبرگزارى موج، وزیر جهاد کشاورزی در نخستین کنفرانس بین اللملی و دهمین کنگره ملی علوم باغبانى با بیان اینکه ایران در بحث باغبانى از مزیت هاى بالایی برخوردار است افزود:کشور ما به علت اقلیم های زیادى که دارد چه در گیاهان گرمسیرى و چه گیاهان سردسیرى ظرفیت هاى خیلى خوبى دارد.

محمود حجتى با بیان اینکه در اوایل دولت یازدهم زمانى که آمدم،معاونت باغبانى در وزارت جهاد کشاورزى محو شده بود تصریح کرد:اولین حرکت مان در آن زمان توجه به ظرفیت هایی موجود درحوزه باغبانى بود و با همت دوستان موسسه تحقیقات باغبانى را دوباره تشکیل دادیم.

وى با بیان اینکه کشورمان ظرفیت هاى مساعدى را در بحث کشاورزى دارد ادامه داد:برخى محدودیت ها مثل آب که بحث جدی است نباید مانع ظرفیت هاى ما در حوزه باغبانى شود،چرا که کشورمان ظرفیت هاى بسیار بالایی دارد و با استفاده از تکنولوژى هاى موجود از این ظرفیت ها برخوردار باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشورمان در بخش عمده محصولات باغى جزوه ١٠ کشور برتر جهان است ادامه داد:کشور ما، با توجه به اقلیم های متنوع اغلب زمین های کشاورزی از ظرفیت ها و قابلیت های زیادی برخوردارند و آب تنها محدودکننده در حوزه باغبانی نیست و محدودیت های دیگری مربوط به پیوند، ژنتیک، تولیدات مقاوم به تنش های محیطی و چالش های محیطی مانند سرما، بیماری و آفت وجود دارد که امیدواریم در این کنگره بخشی از آن با تبادل نظر محققان داخلی و خارجی برطرف شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:امروز ما با توجه به تکنولوژی و دانش روز، در سواحل کشورمان در حوزه گلخانه، هیدروپونیک و تولید محصولات تجاری امکان کار کردن داریم و می توانیم محصولات اقتصادی تولید کرده و به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه ما در زمینه حضور در بازارهای جهانی، سرمایه، نیروی انسانی و اقبال جهانی را داریم که باید آنها را تدبیر و مدیریت کنیم گفت:برخی از کشورها مانند روسیه، نیازمند محصولات خارج از فصل هستند که در کشور ما این ظرفیت را دارد که بخشی از آن در گلخانه ها تولید می شود و می تواند برای کشور تولید ثروت، اشتغال و رشد اقتصادی ایجاد کند.

هنوز در توسعه گلخانه ها عقب مانده ایم

حجتى با اشاره به اینکه در بحث گلخانه ها هنوز عقب مانده ایم خاطر نشان کرد:متاسفانه در گسترش و توسعه گلخانه ها از حد متوسط جهانى عقب مانده ایم ولى قدم های اساسى و مثبتى رابرداشته ایم تابه حرف هایمان جامعه عمل بپوشانیم.

وزیر به بازارهاى هدف محصولات کشاورزى اشاره کرد و گفت:ما به تدریج به بازارهای جهانی پیوند می خوریم و باید برای تجارت محصولات کشاورزی برنامه ریزی کنیم و امیدواریم که در مسیر دستیابی به بازارهای هدف و شناسایی آنها در زمینه آماده سازی محصولات کشاورزی برای عرضه به این بازارها قدم برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه