English

نیجریه خواستار همکاری با ایران در زمینه فناوری شد

وزیر علم و فناوری نیجریه نسبت به تقویت همکاری های کشورش با ایران در زمینه فناوری ابراز تمایل کرد.

نیجریه خواستار همکاری با ایران در زمینه فناوری شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری دی نشین، وزیر علم و فناوری نیجریه نسبت به تقویت همکاری های کشورش با ایران در زمینه فناوری ابراز تمایل کرد.

اوگبونایا اونو، وزیر علوم و فناوری نیجریه در دیدار با مرتضی زرچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابوجا نسبت به تحکیم روابط با ایران به ویژه در زمینه فناوری ابراز تمایل کرد.

این مقام نیجریه ای گفت: دو کشور دارای روابط گرمی هستند و این روابط باید قوی تر و قوی تر شود.

اونو افزود: «من باید از شما بابت کار خوبی که برای تقویت روابط خوب بین ایران و نیجریه انجام داده اید قدردانی کنم... من همچنین از طریق بابت تعهدی که به استفاده از علم و فناوری برای ساخت کشورش دارد ستایش می کنم...در یکی از کنفرانس هایی که به نمایندگی از کشورم در پاکستان حضور داشتم، وزیر علوم و فناوری شما به ما گفت که ایران سال گذشته 1.2 درصد از تولید ناخالص داخلی اش را در زمینه علم و فناوری سرمایه گذاری کرده است.»

وزیر فناوری نیجریه افزود: «این تصمیم وجود دارد که حتی منابع بیشتری برای رشد علم و فن اوری اختصاص پیدا کند زیرا سما اهمیت و ارتباط علم و فناوری را با ساختن کشورتان درک می کنید.»

اونو افزود: نیجریه نیز برای استفاده از علم، فناوری و نوآوری جهت ساختن کشورش در تلاش است. وی گفت: نیجریه خوشحال می شود با ایران همکاری داشته باشد.

در این دیدار سفیر ایران نیز گفت: ایران و نیجریه در حال یافتن منابع درآمدی از طریق تنوع بخشی به اقتصادهایشان در زمینه های فناوری و کشاورزی هستند.

وی افزود: سرمایه گذاران ایرانی علاقمند به شراکت با نیجریه در بخش های علمی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه