English

اشتغال زایی راهی برای مقابله با خلق آسیب های اجتماعی

بیکاری به خلق آسیب های اجتماعی دامن می زند، گفت: بیکاری طولانی مدت، افراد را به عناصر مخرب و منتقد سوزان در مسائل اجتماعی تبدیل می کند.

اشتغال زایی راهی برای مقابله با خلق آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج،  مطالعاتی که در سازمان جهانی کار، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی انجام شده، حاکی از آن است که افرادی که مدت ها در بازار کار جویای کار بودند اما به هر دلیل فرصت شغلی برای آنان فراهم نشده است، دچار یاس و سرخوردگی می شوند.

این افراد از بازار کار عقب نشینی می کنند و به نوعی رانده می شوند به طوری که بعد از مدتی تمایل به کار کردن و مهارت آموزی های حرفه ای را از دست می دهند و به منتقدان مخرب جامعه تبدیل می شوند.

 تداوم این وضعیت را برای فرد و جامعه نامطلوب دانست و افزود: تداوم این وضعیت، آنان را خود به خود از جامعه طرد می کند و معمولا شانس جذب شان توسط شبکه ها و سازمان های بزهکاری، تروریستی و خرابکاری بیشتر است.

دلایل تمایل افرادی که مدت های طولانی در انتظار فرصت شغلی و ورود به بازار کار بودند به این شبکه ها و سازمان ها را باید اینگونه تعریف کرد که آنان با تصور امکان ثروت آفرینی فوری و یک شبه، راحت تر جذب چنین موقعیت هایی می شوند و از سویی دیگر نیز امکان تحقق انتقام اجتماعی از جامعه را میسر می دانند.

 افرادی که به هر دلیل شغلی ندارند و از حمایت های اجتماعی نیز بهره مند نیستند، بیشتر مستعد گرفتاری انواع بیماری ها، بزه ها و آسیب های اجتماعی هستند.

اشتغال از ارکان تعالی بخشی به کیفیت زندگی افراد است و علاوه بر اینکه ابزار کسب درآمد محسوب می شود، به آرامش روحی و روانی افراد، آسایش جسمانی او و احساس مفید بودن و داشتن منزلت و پایگاه اجتماعی کمک می کند.

 شغل مظهر و نمایش کاملی از توانمندی ها، علاقمندی ها و استعدادها در یک جامعه است و زمانی که افراد مشاغلی متناسب با قابلیت های خود داشته باشند، فرصت بروز و ظهور استعدادهای بالقوه و بالفعل آنان در جامعه فراهم می شود بنابراین اشتغال در هر جامعه نمادی از میزان موفقیت افراد آن جامعه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه