English

برنامه ریزی گوگل برای تولید کامیون خودران

شرکت وایمو که تحت مالکیت آلفابت، شرکت مادر تخصصی گوگل است، در تلاش برای ابداع فناوری خاصی به منظور تولید کامیون های خودران است.

برنامه ریزی گوگل برای تولید کامیون خودران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از موتورترند، به گفته سخنگوی شرکت وایمو، این شرکت هشت سال تجربه خود در زمینه تولید نرم افزار و سخت افزار خودروهای خودران را جهت تولید کامیون های خودران به کار خواهد گرفت.

کامیون های خودران به گونه ای طراحی خواهند شد که بتوانند در مسافت های طولانی بدون نیاز به راننده به حرکت خود ادامه دهند و تنها در زمان تحویل کالا و اقلام بارگیری شده نیاز به دخالت راننده و هدایت کامیون به سمت محل تخلیه بار داشته باشند.

در حالی که گوگل یکی از اولین شرکت هایی بود که به فکر تولید خودروهای خودران افتاد، این امر در مورد تولید کامیون های خودران صدق نمی کند. پیش از این مرسدس بنز تعدادی کامیون بدون نیاز به راننده تولید کرده بود که بدون دخالت انسان از اشتوتگارت آلمان تا روتردام هلند را طی کرده بودند.

در عین حال شرکت تسلا هم در حال اجرای برنامه ایی به منظور تولید یک کامیون خودران است و بدین منظور فناوری خاصی را نیز ابداع کرده است. هر چند جزییات چندانی در این زمینه اعلام نشده است. شرکت Otto که به تازگی توسط اوبر خریداری شده نیز می گوید با موفقیت کامیون خودران تولیدی خود را در بزرگراه ها مورد آزمایش قرار داده است. بنابراین گوگل برای ایفای نقش برتر در این حوزه کار دشواری پیش رو دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه