English

در معاملات امروز ثبت شد؛

رشد هفت شاخص بورس تهران

در معاملات امروز(چهارشنبه) به عنوان آخرین روز کاری هفته؛ تمامی هفت شاخص حاضر بورس تهران صعودی بودند. شاخص کل ۴۲ واحد رشد کرد. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۱۰ و ۲۰۴ واحد بالا رفتند.

رشد هفت شاخص بورس تهران

به گزارش خبرگزاری موج، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش از ۸۶۷ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال در ۶۹ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند. امروز همه هفت شاخص حاضر در بورس تهران صعودی بودند. شاخص کل ۴۲ واحد رشد کرد. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۱۰ و ۲۰۴ واحد بالا رفتند.

نمادهای پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ثبت کردند. همچنین نمادهای مپنا، آسان پرداخت پرشین و ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

گفتنی است امروز گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت ایستادند؛ در جریان داد و ستدهای روز چهارشنبه فرابورس نمادهای تایدواتر خاورمیانه، تجارت الکترونیک پارسیان، کاشی و سرامیک سینا، ماشین سازی نیرومحرکه، قند قزوین، نیروکلر و پاکسان با بیشترین رشد قیمت مواجه شدند. این در حالی بود که نمادهای گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، قند لرستان، لیزینگ ایران، قند پیرانشهر، آلومراد و پست بانک با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در این روز سرمایه گذاران بورس تهران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام تجارت الکترونیک پارسیان، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کیان، سهام کاشی و سرامیک سینا و ماشین سازی اراک بیشترین تقاضای خرید و طولانی ترین صف ها را تشکیل دادند.

اما در مقابل گروهی دیگر تلاش کردند با عرضه های سنگین در واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام نهادهای مالی بورس اوراق بهادار، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام بانک کارآفرین و اوراق مشارکت شهرداری اصفهان از این نمادها خارج شوند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم سیمان شرق با معامله ۱۳۲ میلیون سهم بیشترین حجم معامله و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله ۱۰۰ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی