English

معاون وزیر صنعت تاکید کرد

لزوم سوق دادن صنعتگران به استقرار در شهرک‌های صنعتی

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت بر لزوم در نظر گرفتن شرایط هر منطقه در ایجاد صنایع و سوق دادن صنعتگران به استقرار واحد صنعتی در شهرک ها تاکید کرد.

لزوم سوق دادن صنعتگران به استقرار در شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا فیاض در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنایع شهرستان خمین در جمع خبرنگاران گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بخشی از مشکلات اقتصادی شهرستان خمین را کاهش می دهد.

وی با اشاره به اجرای 80 مصوبه از مجموع 150 مصوبه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: گام های موثری با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان برداشته شده اما با معیارهای مورد انتظار کماکان فاصله داریم. باید با تلاش مضاعف کرده و شرایط مطلوب تری رقم بزنیم.

فیاض با تاکید بر اینکه باید گام ها به سمت صنایع کشاورزی برداشته شود ادامه داد: رونق این صنایع می تواند بستر رفع بسیاری از مشکلات باشد و باید توجه داشت که کوچک بودن صنایع مربوط به کشاورزی و بهره وری مناسب از مزایای این صنعت است.

وی با بیان اینکه نگاه ها از سمت استقرار صنایع بزرگ در شهرستان خمین باید به سمت صنایع کوچک تغییر مسیر دهد، افزود: تعداد صنایع بزرگ این شهرستان در حد مناسب است و باید به سمت استقرار صنایع کوچک که مدیریت مناسب تری نیز می توان برای این صنایع در نظر گرفت پیش برویم.

فیاض عنوان کرد: شهرک های صنعتی بستر مناسبی برای استقرار صنایع هستند و در این خصوص تعاملات مطلوبی دیده شده است و باید صنعتگران را به سمت بهره بردن از این فرصت سوق دهیم.

فیاض به لزوم آینده نگری در خصوص استقرار صنایع جدید و ارزیابی بهره وری این صنایع تاکید کرد و افزود: بر اساس شرایط منطقه و سودی که یک صنعت در آینده می تواند داشته باشد باید برنامه ریزی استقرار انجام شود. برخی از صنایع جذابیت طولانی مدت ندارند به همین دلیل احتمال ضرر مالی در آینده وجود دارد. همچنین سود حاصل از فعالیت صنایع باید با هزینه‌های اولیه و هزینه های پنهان مانند میزان آب مصرفی متناسب باشد.

معاون وزیر صنعت تاکید کرد: باید روش های سنتی که عمدتا هزینه بر هستند با جایگزینی روش های نوین، علمی و مورد مطالعه قرار گرفته، حذف شوند که به این طریق هزینه ها کاهش و بهره وری افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه