English

توسعه شرکت فولاد مبارکه ثمره خود باوری و تلاش پولاد مردان ایران اسلامی است

با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، استانداراصفهان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل، معاونین، مدیران و کارکنان فولاد مبارکه ماشین ریخته گری شماره 5 فولاد مبارکه با هدف افزایش تولید فولاد خام از 5.4 به 7.2 میلیون تن روز 5 شنبه 13 آبان افتتاح شد.

توسعه شرکت فولاد مبارکه ثمره خود باوری و تلاش پولاد مردان ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج، در این مراسم  سبحانی مدیر عامل فولاد مبارکه با بیان این که توسعه شرکت فولاد مبارکه ثمره خودباوری و تلاش پولاد مردان ایران اسلامی است، به تشریح فعالیتهای صورت گرفته در این پروژه  پرداخت و گفت: مبلغ کل اجرای پروژه در ماشین ریخته گری شماره 5 و تأسیسات آبرسانی آن بالغ بر 5025 میلیارد ریال بوده که سهم سرمایه گذاری ارزی آن 37 درصد می‌‌‌باشد که توسط شرکتهای شیان، برق آرا، فولاد تکنیک، رسول ماشین، پولادکرین، بهسازان، کاوه صنعت و با مشاوره و نظارت شرکت مهندسی فولادمبارکه به اجرا در آمد.

ایشان افزود: این پروژه با هدف افزایش ظرفیت تولید تختال از 5.4 به 7.2 میلیون تن در سال  از تاریخ 25 فروردین ماه 1393 آغاز و طی مدت 28 ماه مورد بهره برداری قرار گرفت .

سبحانی در ادامه حجم تجهیزات نصب شده در این پروژه را 7700 تن، حجم خاکبرداری را 85000 متر مکعب، حجم بتن‌‌‌ریزی را 60000 متر مکعب و آرماتور بندی را 3600 تن بیان داشت و گفت: محصول تولیدی در این ماشین ریخته گری تختال با ضخامت 250-200 میلیمتر و عرض تا 2 متر می‌‌‌باشد.

مدیر عامل فولاد مبارکه همچنین به پروژه‌‌‌های طرح افزایش ظرفیت از 5.4 تن به 7.2 تن نیز اشاره نمود و گفت: احداث واگن برگردان شماره 2، احداث مگا مدول احیا مستقیم، بازسازی کوره‌‌‌های قوس الکتریکی و افزودن کوره پاتیلی، ماشین ریخته گری شماره 5، تأسیسات تأمین و توزیع آب ماشین ریخته گری شماره 5، خرید دیماند مازاد برق و گاز و توسعه تأسیسات مربوطه، احداث واحد آب سبک بدون املاح و احداث واحد اکسیژن (مدول B) از مهمترین پروژه‌‌‌های انجام شده برای رسیدن به این ظرفیت می‌‌‌باشد.

ایشان بهره برداری از ماشین ریخته گری شماره 5 و افزایش ظرفیت تولید فولاد خام شرکت به میزان 1.8 میلیون تن با 33 درصد افزایش با رعایت هزینه و زمان تعیین شده را نشان شایستگی و همت والای همکاران خود در فولاد مبارکه، همکاری پیمانکاران و مشاوران توانمند داخلی دانست و از تلاش همه این عزیزان تشکر نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی