English

امام جمعه اصفهان:

ملیت های مختلف در جمع شهدای مدافع حرم نشان از وحدت اسلامی است

امام جمعه اصفهان گفت: ملیت های مختلف در جمع شهدای مدافع حرم نشان از وحدت اسلامی است.

ملیت های مختلف در جمع شهدای مدافع حرم نشان از وحدت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم اصفهان با اشاره به اهمیت حضور رزمندگان و شهدای مدافع حرم از دیگر کشورهای اسلامی اظهار داشت: این برای ما افتخار است که از کشورهای دیگر آمده و در جمع مدافعان حرم قرار گرفته اند و این بسیار مهم است و باید برای این شهدای مدافع حرم و خانواده آنها احترام قائل بود. 

وی افزود: این یک افتخار است که در جایی قرار گرفته ایم که از کشورهای دیگری مانند افغانستان و پاکستان برای دفاع از حرم کمک می کنند و این مسئله، وحدت اسلامی را نشان می دهد و باید آن را قدر دانسته و ارزش قائل شویم. 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که مقام شهادت مقامی است که خداوند به هر کسی عطا نمی کند، گفت: شهید شدن لطفی از سوی خداوند است و به هر کسی آن را نمی دهند، چرا که هم خانواده باید خانواده متدینی باشد تا لیاقت داشتن شهید را داشته باشند و هم چنین شخص شهید نیز همان گونه که شهید سردار سلیمانی گفت باید ابتدا در زندگی شهید باشد تا شهید شود. 

وی اضافه کرد: بسیاری از افراد به جنگ می روند اما خداوند تنها به جمعی  توفیق شهادت می دهد و درجات شهید را لحظه به لحظه بالا می برد و انسانی که در راه خدا قدم می گذارد خداوند مزد آن را می دهد و در این باره می فرماید " وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡیَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ یُرۡزَقُونَ".

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: شهدا به آنها که در پشت سر آنها می آیند بشارت می دهند که بدانید خداوند متعال اجر را به صورت کامل و با فضل خود می دهد، هم چنان که در روایت است که خداوند متعال به حضرت داوود فرمود "به گنهکاران بشارت بده و صدیقان و درستکاران را بترسان".

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: حضرت داود از این امر سوال نمود و خداوند در پاسخ فرمود به گنهکاران بشارت بده که توبه آنها را قبول می کنم، اما صدیقان را بترسان که غرور آنها را فرانگیرد. 

 آیت الله طباطبایی نژاد تقدم فضل بر عدالت خداوند را سبب بهشتی شدن بسیاری از افراد عنوان کرد و ادامه داد: اگر توبه وجود نداشت، کسی راه به بهشت پیدا نمی کرد، لذا خداوند می فرماید  به آنها بگو اگر بخواهم پرونده عدالت را باز کنم فردی به بهشت نخواهد رفت. 

وی خاطر نشان کرد: خداوند می فرماید اگر قدمی در راه ما بردارید آن را اضافه می کنیم ، بنابراین باید بدانیم خانواده شهید بودن ، به معنای این نیست که دیگر دِین خود را به اسلام ادا کرده ایم. 

نماینده ولی فقیه در استان شهدا را سبب سربلندی کشور بیان کرد و افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا پیش می رود و دنیا روی این کشور حساب می کند، هم چنان که دیدیم در حوادث غزه،  ترامپ به اسراییل توصیه کرد مراقب باشید جنگ به ایران کشیده نشود، لذا شهدا این کشور را به این نقطه رسانده اند. 

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: این برای ما افتخار است و انسان افتخار می کند که به عنوان خانواده شهید انتخاب شده است، بنابراین شکر این نعمت ها را نباید فراموش کرد و مغرور شد .

در این دیدار گزارشی از ویژه برنامه های ایام سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی ارائه شد؛ از جمله اجرای برنامه "نشان ارادت" با توجه به این که شهید قاسم سلیمانی بنیان گذار ستاد توسعه و بازسازی عتبات است بر همین اساس این برنامه روز پنج شنبه 21 دی در تالار پیامبر اعظم اصفهان برگزار می شود.  اعزام 8 موکب از مواکب اربعین حسینی اصفهان به کرمان جهت پذیرایی از زائران مزار شهید سلیمانی و هم چنین اجرای برنامه میثاق با شهید سلیمانی در روز 13 دی در گلستان شهدا از دیگر برنامه های این ایام است

گفتنی است؛ استان اصفهان دارای 24 هزار شهید و 206 شهید مدافع حرم است که از این تعداد 15 شهید متعلق به شهر اصفهان بوده، هم چنین این استان 550 جانباز مدافع حرم دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه