English

رئیس شورای زکات استان اصفهان:

زکات یکی از واجبات مهم ادیان آسمانی است

رئیس شورای زکات استان اصفهان گفت: زکات فقط در دین اسلام نیست، بلکه در همه ادیان آسمانی یکی از واجبات مهم است .

زکات یکی از واجبات مهم ادیان آسمانی است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،آیت الله طباطبایی نژاد در جشنواره زکات شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه، با اشاره به اینکه زکات فقط در دین اسلام نیست، بلکه در همه ادیان آسمانی یکی از واجبات مهم است، اظهار داشت: حضرت عیسی (ع) در گهواره با مردم سخن گفت و تاکید فرمود: من پیغمبر خدا و بنده خدا هستم، کتاب آسمانی بر من نازل شده و از طرف خدا برای برپایی نماز و زکات به من وصیت شده است.

وی با بیان اینکه در اکثر آیات قرآن، نماز و زکات با هم ذکر شده است، ادامه داد: مطرح شدن "نماز و زکات" در کنار هم، بدین دلیل است که در بین همه عبادات بدنی، اولین عبادت "نماز" و در بین عبادات مالی اجتماعی، اولین عبادت "زکات" است.

امام جمعه اصفهان سود این عبادت مالی اجتماعی را برای انتفاع نیازمندان خواند و افزود: زکات مستحبی نیز به تعبیر قرآن، همان صدقه می باشد که با پرداخت زکات، انسان تذکیه و اموالش با برکت می شود.

نماینده ولی فقیه استان همچنین زکات را از ارکان دین اعلام کرد و گفت: در روایات آمده که اسلام بنا شده بر ۵ پایه، نماز، زکات، روزه، حج و ولایت است که در این ۵ رکن، آنچه بیش از همه سفارش شده ولایت است، چرا که اگر ولایت نباشد ارکان دیگر بدرستی انجام نمی گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه