English

امام جمعه اصفهان :

پژوهشگری کار اصلی حوزه های علمیه است

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: پژوهش کار اصلی روحانیت وپژوهشگری جزو ذات حوزه علمیه است.

پژوهشگری کار اصلی حوزه های علمیه است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در مراسم اختتامیه استانی سیزدهمین دوره جشنواره علامه حلی با اشاره به لزوم توجه به امر پژوهش گفت: برگزاری جشنواره، اقدام خوبی است تا طلاب ما بدانند که باید دست به قلم باشند، زیرا ما آنچه را که می خواهیم از فرهنگ اسلام به دیگران منتقل نماییم از دو راه نوشتن و بیان کردن است.

امام جمعه اصفهان کتابت و تحقیق را افتخارعلما و بزرگان دین بیان کرد و گفت: علما و بزرگان ما در این رابطه فعال بوده اند و هر چه اکنون داریم آنها جمع کرده و به دست ما رسانده اند.

وی افزود: پژوهشگری تنها مختص دانشگاه نیست، بلکه پژوهشگری بلکه در ذات روحانیت و رسالت اصلی  آن  هست، در حوزه‌های علمیه باید کسانی تربیت می شوند که تحقیق جزو لاینفک است.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: در همین زمینه، در حوزه های علمیه مجتهد را فردی می دانیم که همه مسائل را خود بررسی و دسته بندی می کند و پژوهشگری کار اصلی حوزه های علمیه است .

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر این که کار پژوهشگری، کار روحانیت است تصریح کرد: این به آن معنا است که هر مسئله ای را که محقق می شنود باید خود تحقیق کند و باید به مردم نیز این موضوع را یاد دهیم که باید تحقیق کنند یعنی هر امری را از عادل شنیده و از غیر عادل قبول نکنند.

وی اضافه کرد: باید این مسئله را نیز تبلیغ کنیم که مردم خبر را از افرادی که تحت تاثیر شبکه های خاصی قرار گرفته و دین ندارند قبول نکنند، هم چنان که قرآن کریم نیز می فرماید :"ان جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَیٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ ".

نماینده ولی فقیه در استان موضوع مدیریت پژوهش در حوزه های علمیه را مهم دانست و گفت: اگر مدیریت وجود داشته باشد به جای یک علامه مجلسی، ده ها علامه تربیت می شود، بنابراین این کار، یک کار اساسی است و باید، طلاب، علما و اساتید، پژوهشگری را دنبال کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد تحصیل را مقدمه رساندن امر حق به مردم عنوان کرد و افزود: قرآن کریم در این باره می فرماید: " فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ "، لذا باید یاد بگیریم تا بتوانیم یاد دهیم.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: تبلیغ و رساندن بسیار مهم است و یکی از راه های اساسی آن نوشتن، کتابت و تحقیق است، اما باید بدانیم که با نوشتن یک امر تازه به دسته آورده ایم و موضوعی را اضافه کرده ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه