English

امام جمعه اصفهان :

رسالت اصلی حوزه های علمیه تبلیغ دین در همه عرصه ها است

امام جمعه اصفهان گفت: رسالت اصلی و ارزش حیاتی حوزه های علمیه به امر تبلیغ دین در همه عرصه ها است.

رسالت اصلی حوزه های علمیه تبلیغ دین در همه عرصه ها است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار جمعی از مبلغین شهر اصفهان تحت عنوان «کانون رسالات» با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت تبلیغ اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند تبلیغ را در اولویت قرار دهید و لذا اگر بخواهیم مقداری قوی تر بیان کنیم باید گفت تبلیغ اصل مطلب است و بقیه کارها مقدمات آن است.

امام جمعه اصفهان مبنای کار حوزه های علمیه را بر اساس آیه "لیتفقهوا فی الدین" تبلیغ بیان کرد و گفت: اصل کار حوزه، تبلیغ است، حال این تبلیغ با نوشتن کتاب باشد و یا با تدریس انجام شود.

وی افزود: امام رضا(ع) در روایتی می فرماید " رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا، یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا "، بنابراین همین حوزه ها هستند که کلام معصوم(ع) را به مردم می رسانند و از آنجا که کلام اهل بیت(ع) طبق فطرت است ، مردم آن را می پذیرند، لذا درس خواندن، درس گفتن و بیان اسلام ، کار ما است.

آیت الله طباطبایی نژاد تعیین مکانی برای جمع شدن روحانیون مبلغ برای تمرکز و هدفمندی امر تبلیغ را مهم دانست و عنوان کرد: تبلیغ یک فن است و امروز افراد مبلغ و سخنور همانند علامه فلسفی به خصوص در زبان های خارجی نداریم و باید مدرسه ای ایجاد کنیم که مبلغین با زبان عربی تربیت شده و محتوای تبلیغی به آنها داده و به کشورهای اطراف اعزام شوند، باید دفتر تبلیغات اسلامی، مبلغ ساز باشد و به این کار نظم دهیم. 

وی اضافه کرد: مسئله بالاتر از این، آن است که چنین حکومتی خواسته همه انبیاء است و البته باید آن را بهتر کنیم و به اسلامی شدن نزدیک تر نماییم، اکنون در روی کره زمین حکومتی که نزدیک تر به حکومت اسلام باشد غیر از نظام جمهوری اسلامی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر تاثیر نحوه بیان و به ویژه محتوای خوب بر اساس قرآن کریم و نهج البلاغه تصریح کرد: ارزش کار بر این است که مطلب و محتوا را در ذهن داشته باشیم و باید بدانیم اگر اهل تبلیغ نباشیم به طور قطع به وظیفه خود عمل نکرده ایم، لذا باید بیشتر کار کرده و از اوقات خود بهره ببریم، چرا که ارزش ما به تبلیغ است.

وی خاطر نشان کرد: امیرمومنان(ع) نیز می فرماید "بدانید مرکب عمر، شب و روز است و این مرکب در حال گذر است" ولذا هر لحظه از عمر را باید استفاده کرد و علاوه بر این که خود یاد می گیریم باید به دیگران نیز آموزش دهیم.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان مسائل مختلف روز بر منبر و در عرصه تبلیغ را مهم عنوان کرد و ادامه داد: شرایط امروز با گذشته فرق می کند و در حال حاضر حتی باید در مورد مسائل سیاسی نیز تبلیغ کنیم، اکنون یکی از کارهایی که باید انجام دهیم مسئله حضور پای صندوق های رأی است و یکی از پایه هایی است که باید محکم کرد.

امام جمعه اصفهان با بیان این که اکنون کشور و نظام در دید دشمن قوی است و نباید به این مسئله لطمه وارد شود گفت: تنها کشوری که در برابر تمام کفر جهانی و با همه کمبودها ایستاده ایران است.

در این دیدار نماینده مبلغین شهر اصفهان با اشاره به جمع شدن گروهی از جوانان مبلغ و ایجاد کانون و تشکل اظهار داشت: زمانی که رهبر معظم انقلاب مسئله تبلیغ را بیان نمودند، مبلغان شاخصی که در موضوعات مختلف اثرگذار بوده به خصوص در حوزه تبلیغ سنتی دور هم جمع شدند و با تعداد 70 نفر کانونی را به نام کانون تبلیغی تشکیل دادند.

وی افزود: هدف این جمع آن است که هر ماه با جمع شدن و طرح گفتمان های انقلاب به همفکری رسیده و مطالبه گری داشته باشند ، لذا شروع برنامه این کانون از حرم حضرت معصومه(س) انجام شد و و اصفهان در این عرصه پیشتاز است.

نماینده مبلغین شهر اصفهان در این دیدار به درخواست اعضای کانون در خصوص مردمی بودن بیشتر این تشکل اشاره کرد و گفت: از دیگر درخواست هایی که وجود دارد این است که مدرسه ای به این تشکل برای تبلیغ اختصاص داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه