English

دبیر هیئت امنای دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان:

دانشگاه‌ها به سمت تربیت دانشجوی موفق حرکت کنند

دبیر هیئت امنای دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان گفت: اگر دانشگاه‌ها به سمت تربیت دانشجوی موفق حرکت کنند، در آینده مشکلات کمتری در جامعهخواهیم داشت.

 دانشگاه‌ها به سمت تربیت دانشجوی موفق حرکت کنند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محسن حاج‌کاظمیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز دانشجو گفت: امروز چالش‌های بسیاری در سطح دنیا و جامعه ما وجود دارد، از جمله چالش‌های محیط‌زیستی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... که حل آنها نیازمند دانش و همت بلند است و کسانی می‌توانند این چالش ها را حل کنند.

 وی با بیان اینکه دانشجویان پرچمداران آینده درخشنده کشور هستند، بیان داشت: دانشجویان موفق برای حل چالش‌های جهان و جامعه باید مسائل را به درستی تجزیه و تحلیل کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: دانشجوی موفق برای حل چالش هاباید  دارای ایده های خوب و خلاقانه باشد که نیازمند دانش دقیق، روزآمد و مبتنی بر پژوهش هستند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان افزود: اگر دانشگاه‌ها به سمت تربیت دانشجوی موفق حرکت کنند، در آینده مشکلات کمتری خواهیم داشت و  در چنین فضایی لازم است دانشجویان به رشد و توسعه فردی بپردازند.

 حاج کاظمیان گفت: پژوهش‌های داخلی و خارجی نشان می‌دهد دانشجویانی موفق خواهند بود که مهارت‌های اجتماعی خوبی داشته باشند درواقع رشد و توسعه فردی دانشجویان موجب رشد و توسعه جامعه نیز می‌شود.

 وی با بیان اینکه دانشجو باید تفکر و روحیه خیرخواهی داشته باشد، بیان کرد: برای تحقق این امر در برنامه تحول دانشگاه معارف به دنبال این هستیم که برنامه‌های آموزشی شناختی برای دانشجویان مانند تفکر انتقادی، توانایی حل مسئله، خلاقیت و همکاری است را توسعه دهیم.

حاج‌کاظمیان در ارتباط با محورهای دیگر تحول در دانشگاه معارف قرآن و عترت توضیح داد: محور بعدی توسعه برنامه‌های آموزشی فناورانه، همکاری‌های بین‌رشته‌ای، توسعه برنامه‌های آموزشی مربوط به پایداری‌های اجتماعی نظیر پایداری خانواده، محیط‌زیست و فرهنگ، ایجاد روابط محلی و بین‌المللی و ترویج کارآفرینی و نوآوری می باشد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان با اشاره باینکه مهارت‌های ارتباطی و همکاری آخرین محور برنامه تحول در دانشگاه معارف است، بیان کرد: اگر دانشگاهی با جامعه خود ارتباط نداشته باشد، نقش مؤثری هم در آن نخواهد داشت.

وی افزود:در این راستا مرکز آفرینش‌های هنری معارف قرآن و عترت(ع) در دانشگاه به یک به موزه تبدیل شده و تابلوهای خوشنویسی استادان تراز اول خطاطی در آن قرار دارد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان با بیان اینکه مرکز مشاوره در دانشگاه راه اندازی شده است، گفت: در این مرکز مشاوره دانشگاه با برگزاری کارگاه‌های متعدد در سطح محلات توانسته‌ایم با برگزاری کارگاه های آموزشی دانشی در حوزه مهارت‌های زندگی به افراد ارائه دهیم.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان دانشگاه نادری در کشور است که خیریه نیز محسوب می شود.

دانشگاه معارف اصفهانگ

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه