English

رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان خبرداد؛

تحصیل ۱۳۲۸ دانشجو در دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان/ رعایت بیش از ۷۰ درصد استانداردهای علمی در دانشگاه

رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان گفت: ۱۳۲۸ دانشجو در دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان به تحصیل مشغول هستند که از این تعداد، ۱۰۷۴ نفر خانم و ۲۵۴ نفر آقا هستند.

تحصیل  ۱۳۲۸ دانشجو در دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان/ رعایت بیش از ۷۰ درصد استانداردهای علمی در دانشگاه
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،علی عابدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز دانشجو بیان کرد: از ابتدای تأسیس دانشگاه معارف تاکنون، ۱۷ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند .

وی ادامه داد: در دانشگاه  معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان ۱۴۰ استاد حق‌التدریس از استادان برجسته حوزه و دانشگاه و ۲۲ عضو هیئت علمی به امر تدریس مشغول هستند.

این مقام مسئول در ارتباط با تاریخچه تأسیس دانشگاه معارف توضیح داد: حدود ۳۰ سال پیش، مرحوم حجت‌الاسلام مهدی مظاهری که از ارکان حوزه علمیه اصفهان بود و مراسم دعا و نیایش ایشان در سطح شهر و کشور، نمونه و زبانزد بود، در یکی از این مراسم اعلام کرد که در مجامع اهل سنت، قرآن بسیار تکریم می‌شود؛ ولی التفات شیعه به قرآن اندک است.

 عابدی افزود: ابتدا  دارالقرآنی تأسیس شد و در طول سالیان بعد، افراد متعددی برای فراگیری معارف قرآن وارد این مجموعه شدند تا اینکه دارالقرآن به مؤسسه قرآنی نوع اول تبدیل  و در وزارت علوم جایگاه پیدا کرد و به‌عنوان دانشکده قرآن و عترت مطرح شد.

رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان بیان کرد: با رعایت استانداردهای وزارت علوم، این دانشکده به سطح دانشگاه ارتقا یافت.

عابدی با اشاره به فارغ التحصیل شدن بیش از ۱۷ هزار دانشجو از دانشگاه معارف گفت: سه دانشکده علوم قرآن و حدیث، علوم تربیتی و معارف اسلامی و الهیات در دانشگاه فعال است که اعضای هیئت مؤسس و نیز هیئت امنای این دانشگاه از استادان برجسته حوزه و دانشگاه می باشند.

این مقام مسئول در ارتباط بارشته های تحصیلی در دانشکده های دانشگاه معارف توضیح داد: در دانشکده الهیات رشته‌های حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی تدریس و در دانشکده علوم قرآن و حدیث، رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی و سه رشته نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن و علوم قرآن و حدیث با دو گرایش تربیت دبیر و مطالعات قرآن در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان در ارتباط با رشته های دانشکده علوم تربیتی و معارف اسلامی گفت: مشاوره، علوم تربیتی، معارف و علوم تربیتی و روانشناسی اسلامی، رشته‌های مقطع کارشناسی و اخلاق و روانشناسی اسلامی مثبت‌گرا، رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد را تشکیل می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه