English

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان:

ثبت نام ۱۵۰۰ نفر در چهارمین جشنواره ملی فردخت کاشان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان از ثبت نام 1500 متقاضی در چهارمین جشنواره ملی،فرهنگی،هنری ودانش بنیان فردخت کاشان خبرداد.

ثبت نام 1500 نفر در چهارمین جشنواره ملی فردخت کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ کریم اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری جشنواره ملی فردخت در کاشان گفت:1500 متقاضی درچهارمین دوره  بخش های مختلف جشنواره ملی،فرهنگی،هنری ودانش بنیان فردخت ثبت نام کردند و آخرین مهلت نام نویسی تا ۱۵ آبان  تمدید شد .

وی افزود: این جشنواره به چهارمین دوره خود رسیده و روزهای درخشانی را برمبنای تعالیم اسلامی و هنر ایرانی پایه گذاری کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره ملی فردخت به معنی واقعی بحث ملی بودن خود را نشان داده است، بیان داشت: این جشنواره در 31 استان کشور با مرکزیت کاشان ۳۲ نمایندگی از مجموع نمایندگی های تشکیل شده است که امسال با حضور هنرمندان ،طراحان و خیاطان از سراسر  کشور چند برابر شده است.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 500 نفر برای حضور در بخش های مختلف چهارمین جشنواره ملی فردخت ثبت‌نام کردند، افزود: مایه مباهات هست که میزبانی این جشنواره برای همیشه از افتخارات کاشان است و امید است در راستای رشد و تعالی شهرستان قدم بردارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان ادامه داد: همه هدف ما این است که با برگزاری گفتمان و ایجاد فرهنگ مناسب در جامعه این گفتمان سازی در راستای جامعه سالم در زمینه پوشش و پوشاک  اسلامی گام بردارد.

وی ضمن تاکید بر گفتمان‌سازی در حوزه پوشاک به واسطه برگزاری جشنواره ملی فردخت اظهار داشت:این جشنواره با استفاده از ظرفیت های هنری که در سطح کشور بالاخص در شهر کاشان در گفتمان سازی فکری و مبانی اعتقادی و دینی که به همراه دارد توانسته با مجموعه‌های مختلفی همراه باشد.

این مقام مسئول ادامه داد:  در سال گذشته با 17 مجموعه و امسال 23 مجموعه در سطح کشور و با یک سطح بالاتری همکاری دارند که نشان دهنده وحدت و هم افزایی و تعامل و همکاری بیشتر می باشد.

اکبری ضمن مشارکت وزارت کشور، وزارت صمت، بسیج جامعه زنان، وزارت تعاون، دانشگاه‌های متعدد در سطح کشور به ویژه دانشگاه‌های منطقه کاشان  و دانشگاه الزهرا گفت: از اساتید مجرب برای این جشنواره دعوت بعمل آمده که مرحله اول این جشنواره از ۲ تا ۸ دی ماه و بخش علمی جشنواره نیز در اسفندماه به میزبانی شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره ملی فردخت در کاشان در بخش دیگری از این نشست خبری  نیز ضمن اشاره به توضیحاتی پیرامون برگزاری سه دوره گذشته جشنواره ملی فردخت، اظهار داشت: دوره نخست 40 اثر تولید و شش رتبه برتر نیز انتخاب که با همکاری سه دانشگاه و نهاد برگزار گردید.

محمدرضا نجفیافزود: دوره دوم با همکاری۱۰ دانشگاه و نهاد و در بحث مانتو اجتماع و کالکشن خانواده و نیز ارسال  180 مورد اثر و کسب یک رتبه برتر و 15 رتبه منتخب و شایسته تقدیر شد که مراسم اختتامیه آن با حضور پور شهابی دبیر وقت کار گروه مد و لباس وزارت ارشاد برگزار شد.

وی ادامه داد: دوره سوم با همکاری ۱۶ دانشگاه و نهاد نیز ۴۳۰  اثر ارسال شد که ۲۵۰ به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

نجفی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره جشنواره فردخت گفت: در این دوره با دو شرکت دانش‌بنیان تفاهم‌نامه امضا شد و از اردیبهشت ماه این دوره آغاز و 27 شهریور رونمایی از پوستر داشتیم .

دبیر چهارمین جشنواره ملی فردخت در کاشان با بیان‌اینکه مهلت ارسال آثار تا 15 آبان به این جشنواره اظهار داشت: این دوره از جشنواره در سه موضوع مانتو اجتماع، طراحی کالکشن خانواده و پژوهش برگزار می‌شود و جوایز پیش‌بینی شده تا سقف 100 میلیون تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه