English

مدیرعامل آبفای کاشان تاکید کرد:

لزوم توجه ویژه به آب در هفته پدافند غیرعامل

مدیرعامل آبفای کاشان گفت: منابع تأمین آب ارزش ملی و استراتژیک دارد و در صورت آسیب دیدن موجب بروز بحران و آسیب جدی به مردم می‌شود و لذا در شرایطی که پدیده های خشکسالی و تغییر اقلیم را تجربه می‌کنیم، لازم است که به آب به عنوان یک امر ضروری در مدیریت کلان نگاه شود.

لزوم توجه ویژه به آب در هفته پدافند غیرعامل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا اسدی همزمان با هفته پدافند غیرعامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرنظامی است که برای تحقق چهار هدف کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری ملی، استمرار خدمات اضطراری و تسهیل در مدیریت بحران وبازدارندگی انجام می‌شود. بر همین اساس  طرح‌های پدافند غیرعامل در تأسیسات آب و فاضلاب نیز اهداف افزایش پایداری و کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها و تأسیسات و تجهیزات زیربنایی آبرسانی را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به موضوع آب در هفته پدافند غیرعامل افزود: با توجه به اینکه هزینه پیگیری، مصون سازی و ایمن سازی پیش از وقوع حادثه بسیار کمتر از مقابله با تهدیدات احتمالی است، اقدامات و اجرای برنامه ها در حوزه پدافندغیرعامل در این حوزه به نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره آبفای کاشان ادامه داد: پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شرکت آبفا مبتنی بر سه محور مطالعه، اجرا و بهره برداری به منظور کاهش آسیب های وارده به ساختمانها، تاسیسات و تجهیزات آب و فاضلاب با رویکرد جلوگیری از نقصان های کمی و کیفی آب و پساب در آبفا است.

اسدی تصریح کرد: بررسی راهکارهای آماده سازی برای مقابله با تهدیدات دربارۀ تاسیسات آبرسانی کاشان  انجام و چالشها شناسایی شده است. چالش اصلی ما کم آبی است که خسارتهای زیادی در بر دارد. به عبارت دیگر مهمترین چالش پدافند غیرعامل موضوع تامین آب است. برای شاخصه‌های اصلی مواجهه با این مشکل مطالعات اساسی صورت گرفته است. مطالعات مربوط به تامین آب اضطراری، استحصال آب، تصفیه و انتقال یا ذخیرۀ آب، گندزدایی و توزیع آب در شرایط وقوع حادثه، مشخص شدن نقاط تهیۀ مولدبرق، تانکر ثابت و سیار، آبرسانی سیار، حفر چاه، تجهیز چاه به آب شیرین کن، احداث مخازن ذخیرۀ آب و احداث خطوط انتقال از موضوعاتی است که در این راستا مورد بررسی قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه