English

استاندار اصفهان:

با اخلالگران بازار مسکن با قاطعیت برخورد می شود

استاندار اصفهان گفت: افرادی که منجر به نارسایی‌ در بازار مسکن می‌شوند سلب صلاحیت شوند تا دیگران به خود اجازه ورود به این حوزه و ناهنجاری در بازار مسکن را ندهند

با اخلالگران بازار مسکن با قاطعیت برخورد می شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی درسومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان ضمن محکوم کردن اقدامات خصمانه رژیم صهیونسیتی علیه مردم مظلوم فلسطین، گفت: در ابتدا بر شهیدان مظلوم غزه که در آتش ظلم و ستم رژیم صهیونسیتی و آمریکای جنایتکار سوختند، درود می‌فرستیم.

وی ادامه داد: اقدامات خصمانه رژیم صهیونسیتی و هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی غزه بار دیگر خوی درندگی و ددمنشانه این رژیم غاصب را بر همگان آشکار کرد.

مرتضوی ضمن ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین، بیان کرد: بدون شک این اقداماتِ به دور از انسانیت، رژیم غاصب صهیونیست را به سوی نابودی ابدی پیش خواهد برد.

وی در خصوص دستور جلسه نشست، گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار استان و در راستای مطالعات و پژوهشی که مرکز آمار ایران و بانک مرکزی درخصوص تورم در استان‌های مختلف ارزیابی کردند، علل تورم در کشور و استان‌ها شناسایی شد.

استاندار اصفهان افزود: از این رو از مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و حوزه معاونت اقتصادی استانداری درخواست کردیم پیرو دستور رییس جمهور محترم مبنی کنترل تورم، کار ویژه‌ای را تعریف و جلساتی را در این خصوص و رشد تولید برگزار کنند.

مرتضوی گفت: براساس گزارش صورت گرفته، مهمترین و مؤثرترین عامل در تورم، «قیمت مسکن» است که در معیشت خانوار تأثیر مستقیم دارد.

وی اظهار کرد: در جلسه کنترل تورم استان مقرر شد بر سه محور آسیب شناسی تولید مسکن، نظارت، ارزیابی و بازدید میدانی از عملکرد مشاوران املاک و استفاده از ظرفیت خانه‌های خالی کارویژه‌ای تعریف و در صورت نیاز به صورت هفتگی جلسه تشکیل و هر سه محور مورد بررسی قرار بگیرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: حسب نکات بیان شده انتظار می‌رود در شهرستان‌ها با تشکیل گشت‌هایی که در گذشته مقرر شده بود به صورت مستمر نظارت بر دفاتر مشاور املاک صورت بگیرد و برای لحظه‌ای این بازار رها نشود.

وی اضافه کرد: فرمانداران می‌گویند در تعیین قیمت مسکن ممکن است نتوانیم ورود کنیم؛ اما برای کنترل بازار لازم است در این حوزه نیز ورود شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: معنا ندارد یک فرد روی تابلوی مغازه‌اش هر روز یک قیمت جدید برای یک مسکن درج کند این امر اخلال در بازار مسکن است.

وی متذکر شد: با قواعد و مقررات تنظیم بازار و تعزیرات این مسائل قابل پیگیری است.

استاندار اصفهان گفت: دادستان محترم استان نیز با قاطعیت بر این موضوعات اهتمام دارد و حمایت می‌کند لذا با جدیت به این حوزه ورود کنید، مسیر دادستانی برای پیگیری و حمایت از این امور هموار است.

مرتضوی عنوان کرد: افرادی که منجر به نارسایی‌ در بازار مسکن می‌شوند سلب صلاحیت خواهند شد تا دیگران به خود اجازه ورود به این حوزه و ناهنجاری در بازار مسکن را ندهند.

وی تصریح کرد: مشاور املاکی که باعث برهم خورد نظم بازار می‌شود بایستی هزینه‌ عملکرد منفی خود را بپردازد و بعنوان اخلالگر بازار مسکن با وی برخورد و اجازه استمرار فعالیت او سلب شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: در مورد استفاده از ظرفیت خانه‌های خالی نیز بایستی مجموعه اداره کل راه و شهرسازی به صورت ویژه ورود و موارد و اشکالات این حوزه را شناسایی کند.

مرتضوی ادامه داد: انتظار می‌رود این فرایند از شناسایی تا بخش مالیات به صورت ویژه مورد بررسی قرار بگیرد و اشکالات این حوزه استخراج و ارائه شود.

مقام عالی دولت در استان پیشنهاد داد: می‌توانیم در صورت شناسایی خانه‌های خالی و اشکالات این مسیر با استفاده از ظرفیت‌ شهرداری‌ها اقدام کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه