English

وزیر راه و شهرسازی:

اقدامات عملی تعدیل و تثبیت قیمت خانه ادامه دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از اقدامات در حوزه مسکن، نظارت بر کار مشاوران املاک بوده و در این رابطه بیش از هزار مشاور املاک در سطح کشور پلمب شده‌اند

اقدامات عملی تعدیل و تثبیت قیمت خانه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد بذرپاش افزود: با دستور رئیس جمهور به نظارت بر بازار مسکن ورود شد و در چند بخش اثرات اقدامات انجام شده قابل مشاهده بوده اما تأثیر کارهای انجام شده رضایت بخش نیست و باید شتاب بیشتری داشته باشد.

بذر پاش اظهار داشت: اقدامات برای کاهش و تعدیل و تثبیت قیمت مسکن ادامه دارد و افرادی که مجوز فعالیت در بازار مسکن دارند، باید در این بازار به گونه‌ای فعالیت کنند که مردم برای تهیه مسکن در قالب خرید، فروش، اجاره و رهن دچار مشکل و سختی نشوند.

وزیر راه و با بیان اینکه برخی از بنگاه داران برای دریافت مجوز برای ساخت واحدهای مسکونی اقدام می‌کنند، ولی عملاً یا ساخت و سازی انجام نمی‌دهند یا مسکن می‌سازند، ولی به بازار عرضه نمی‌کنند، گفت: به نوعی احتکار کرده و بازار را تحت الشعاع قرار می‌دهند و تأثیر مستقیم بر افزایش قیمت‌ها می‌گذارند.

بذرپاش افزود: بر اساس آخرین مصوبه، زمین‌هایی که کاربری مسکونی داشته باشد و حدود ۱۰ سال از درخواست صدور پروانه و مجوز ساخت گذشته، ولی اقدامی نشده است، باهدف مقابله با احتکار، شورای عالی معماری و شهرسازی می‌تواند برای تغییر کاربری اقدام کند.

وی تصریح کرد: نظارت بر بازار مسکن به ویژه بنگاه‌های املاک با هدف کاهش، تعدیل و تثبیت قیمت مسکن از مهمترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

بذرپاش افزود: یکی از مشکلات در کهگیلویه و بویراحمد طولانی شدن مدت زمان اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی است و کمبود منابع مالی، اصلی ترین دلیل طولانی شدن روند اجرای طرح‌ها در این استان است، اما عزم دولت سیزدهم، پیگیری طرح‌ها و سرعت بخشیدن به روند اجرای آنها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه