English

عضو انجمن انبوه‌سازان اصفهان مطرح کرد؛

پرداخت تسهیلات دو نسل از سوی دولت به خانوارهای ایرانی برای خانه‌دارشدن

عضو انجمن صنفی انبوه‌سازان اصفهان گفت: پرداخت تسهیلات دو نسل یعنی نسل بعد هم در باز پرداخت دریافت تسهیلات مسکن تا واگذاری کامل آن واحد مسکونی شریک باشد .

پرداخت تسهیلات دو نسل از سوی دولت به خانوارهای ایرانی برای خانه‌دارشدن

علی صالحی تبار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،  درباره وضعیت بازار مسکن گفت: خیلی از دوستان سؤال می‌پرسند که شرایط بازار مسکن در ماه‌های آینده به کدام سمت‌وسو خواهد رفت. 

وی افزود: معاملات حتی اگر مقدار کمی هم‌افزایش داشته باشد، اما هنوز بازار در وضعیت رکودی خود است و نسبت ماه‌های آخر سال گذشته خرید و فروش، چندان تعریفی ندارد. 

عضو انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان تصریح کرد: هرچند بازار اکنون در شرایط رکودی به سر می‌برد و قیمت‌ها در وضعیت باثباتی قرار گرفته‌‍اند، اما بر اساس شواهدی این شرایط ماندگار نیست و بازار مسکن احتمالاً دوباره به مسیر افزایشی بازخواهد گشت. 

وی ادامه داد: ضمن آنکه نشانه دیگری مبنی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت دیده نمی‌شود. درصورتی‌که سیاست‌های دولت نتواند دوباره مردم را به بازار و بازار را به رونق بازگرداند وقوع رکود تورمی نیز چندان دور از تصور نخواهد بود و مردم نباید فرصت را در این شرایط برای خانه‌دار شدن از دست بدهند. 

صالحی تبار اصفهان تصریح کرد: سال گذشته افزایش روزافزون قیمت دلار و در نتیجه کاهش ارزش پول ملی باعث شده بود مردم به دنبال راهی باشند تا از سرمایه خود محافظت کنند. در این راستا برخی که مبلغ بالاتری در دست داشتند تصمیم گرفتند وارد بازار مسکن شوند. 

وی بیان داشت: کارشناسان معتقد هستند تا زمانی که وضعیت کلی اقتصاد و تورم از شرایط بحرانی خارج نشود، بازار اجاره و مسکن در همین گرانی دست و پا خواهد زد. 

عضو انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان گفت: اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرده است ۶ میلیون خانوار ایرانی در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کرده‌اند که این عدد نشانگر خانوارهای مستأجر در کشور است. 

وی تأکید کرد: به نتیجه رسیدن همکاری صورت گرفته با مجلس و تصویب قوانین جهش تولید مسکن، مالیات خانه‌های خالی و ساماندهی بازار اجاره در گروه نظارت شبانه‌روزی بر بازار مسکن است؛ چراکه اگر دستان سوداگران از بازار مسکن قطع شود بدون شک مشکل بسیاری از انتشار قیمت‌های کذایی نیز حل‌وفصل خواهد شد. 

صالحی تبار به دلایل کمبود واحد کشور نیز اشاره کرد و افزود: کاهش حاشیه سود انبوه‌سازان دلیلی دیگر بر کمبود واحد در کشور شده است به این دلیل که افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها باعث شده است انبوه‌سازان از عرضه مسکن فاصله بگیرند و به سمت مشاغل دیگری بروند. 

وی اضافه کرد: امروز در حوزه صنعت ساختمان مشاهده می‌کنیم بسیاری از همکاران انبوه‌ساز در سراسر کشور که شرکت ساخت‌وساز دارند برای کسب سود بیشتر و بازگشت بهتر سرمایه به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و یا دریای مازندران مراجعه می‌کنند و به‌نوعی شاهد مهاجرت انبوه‌ساز هستیم. 

وی اظهار داشت: دولت باید با طرح‌ریزی سیاست‎های مناسب چرخه ساخت‌وساز را دوباره به جریان درآورد و شرایط بهتری را برای انبوه‌سازان فراهم کند. یکی از این عرصه‌ها می‌تواند بهبود پیشنهادها برای ورود آنها به عرصه ساخت‌وسازهای حمایتی باشد. 

عضو انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان تصریح کرد: مشکلات معیشتی مردم در سمت دیگر بازار مسکن قرار دارد. مردمی که حالا تورمی بالای 40 درصد را تجربه می‌کنند و هر روز از حجم سفره آنها کاسته می‌شود. 

وی ادامه داد: این در حالی است که دیگر حقوق دریافتی تناسب چندانی با نیازهای اساسی آنها ندارد. نیازهای اساسی که یکی از آنها تأمین سرپناهی برای زیستن است و همین موضوع عده زیادی را به‌ویژه در کلان‌شهرهایی همچون تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و خوزستان به‌سوی بد مسکنی هدایت کرده است. خانوارها دیگر قدرت خرید مسکن را ندارند و اجاره‌خانه نیز حالا سر فلک کشیده است! 

صالحی تبار بیان داشت: کار برخی از مستأجران در کلان‌شهری همچون تهران به جایی رسیده که بسیاری از خانواده‌ها دیگر توان اجاره یک واحد با حداقل متراژ را هم ندارند و به‌ناچار اسباب و اثاثیه خود را در کانتینرهای حاشیه‌ پایتخت انبار می‌کنند. 

وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون متوسط قیمت نهایی هر مترمربع در مناطق متوسط اصفهان 14 میلیون تومان است که باتوجه‌به افزایش هزینه‌ها و تورم حاکم بر جامعه امکان پرداخت چنین مبالغی از سوی خانوارها عملاً غیرممکن است. 

عضو انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه در شرایط بحرانی همان‌طور که آقای قالیباف رئیس مجلس گفتند باید تصمیمات سخت به نفع مردم بگیریم، اظهار داشت: پیشنهاد و راهکار بنده به‌عنوان یک انبوه‌ساز در شرایط کنونی به دولت پرداخت وام‌ها یا تسهیلات دو نسل به خانوارهای بی‌بضاعت فاقدمسکن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه