English

معاون شهرسازی ومعماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان :

ابلاغ طرح تفصیلی ۱۴ شهر استان اصفهان در مراحل نهایی ابلاغ است

معاون شهرسازی ومعماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح تفصیلی ۱۴ شهر استان در مراحل نهایی ابلاغ قرار دارد همچنین تعداد ۴۴ شهر دیگر استان دارای قرارداد طرح تفصیلی بوده و فرآیند تهیه آنها در جریان است.

ابلاغ طرح تفصیلی ۱۴ شهر استان اصفهان در مراحل نهایی ابلاغ است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد بناییان با اشاره باینکه از ۱۰۱ شهر استان که مشمول نظام تهیه طرح های جامع هستند، ۹۸ شهر طرح جامع مصوب و ابلاغی دارند، اضافه کرد: طرح جامع ۳ شهر باغبهادران، کامو- چوگان و جوشقان قالی مصوب و در مرحله اصلاح و طی فرآیند ابلاغ است. 

 وی بیان کرد: از مجموع ۹۸ شهر دارای طرح جامع و مصوب این استان، ۱۷ شهر دارای طرح بازنگری طرح جامع بودند که از این میان، ۱۴ شهر مصوب و ابلاغ شده است. 

معاون شهرسازی ومعماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محله های واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.     

بناییان گفت: تاکنون طرح تفصیلی ۳۰ شهر استان اصفهان ابلاغ شده و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل نهایی ابلاغ است همچنین تعداد ۴۴ شهر دیگر استان دارای قرارداد طرح تفصیلی بوده و فرآیند تهیه آنها در جریان است. 

وی با اشاره به اعتبار پیشنهادی از محل منابع دارایی های تملک سرمایه‌ای عنوان کرد: تهیه طرح تفصیلی ۱۰ شهر دیگر استان طی سال جاری و تا پایان سال ۱۴۰۲ در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد. 

معاون شهرسازی ومعماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: نتیجه تشکیل ۱۷ جلسه و ۳۵ نشست در کمیسیون ماده ۵ سالجاری، ۱۸۹ مصوبه بوده و چهار نشست کارگروه امور زیربنایی نیز، ۲۳۶ مصوبه داشته است. 

بناییان گفت: همچنین ۱۰۷ مصوبه در پنج نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ۱۱۰ مصوبه در هفت نشست گروه کاری تلفیق زیربنایی اخذ شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه