English

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

تهیه نقشه پایه دقیق پیش از تهیه طرح‌های تفصیلی حائز اهمیت است

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: به منظور کسب بهترین نتیجه و کمترین خطا در تهیه طرح‌های توسعه و عمران (جامع) شهری و طرح‌های تفصیلی، نقشه پایه به روز و دقیق برای آن شهر تهیه می‌شود.

تهیه نقشه پایه دقیق پیش از تهیه طرح‌های تفصیلی حائز اهمیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد بناییان در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات زیرساختی به منظور کسب بهترین نتیجه و کمترین خطا در تهیه طرح‌های توسعه و عمران (جامع) شهری و طرح‌های تفصیلی، اظهار کرد: یکی از این اقدامات بعمل آمده تهیه نقشه پایه به روز و دقیق برای آن شهر است که با توجه به کمبود اعتبارات استانی و عدم تخصیص ردیف به این امر، از ظرفیت شهرداری‌ها جهت تهیه نقشه پایه استفاده شد. 

وی افزود: پیش از تهیه طرح، نقشه‌ها توسط کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بررسی می‌شود و در صورت دارابودن صحت و دقت، قرارداد تهیه طرح تفصیلی منعقد می‌شود. 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: همچنین به منظورامکان به روز رسانی و درج اطلاعات جامع طرح‌ها، تمامی طرح‌های تهیه شده مطابق دستور العمل مصوب وزارت راه و شهرسازی در پایگاه داده‌های اطلاعات مکانی تهیه و مطابق استاندارهای مربوطه تحویل گرفته می‌شود. 

وی در خصوص تمهیدات بعمل آمده برای پروژه‌هایی که مورد انتقاد دوستداران میراث فرهنگی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان یکی از اعضای اصلی کمیته‌های فنی کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی در تمامی جلسات بررسی طرح‌ها حضور دارند و نظرات و پیشنهادات آن‌ها درخصوص حفاظت از بافت‌های تاریخی و بناهای واجد ارزش اعمال میشود.  

بناییان افزود: همچنین در ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی طرح‌های توسعه و عمران، توجه به ضوابط میراث فرهنگی و حفظ حریم بناها و بافت‌های تاریخی الزامی است. 

وی گفت: از سوی دیگر درصورت تخطی بخش‌های دولتی یا خصوصی از ضوابط مصوب (از جمله ضوابط مرتبط با میراث فرهنگی)، اداره نظام مهندسی و مقررات ملی بنا به موارد ۳۳ و ۳۴ قانون نظام مهندسی، کارشناسان مربوطه از محل بازدید نموده و پس از ارائه گزارش تا حصول نتیجه موضوع را پیگیری می‌کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه