English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبرداد؛

افتتاح ۱۴۸ پروژه کشاورزی به مناسبت هفته دولت در استان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افتتاح ۱۴۸ پروژه بزرگ کشاورزی به مناسبت هفته دولت در استان اصفهان خبرداد.

افتتاح ۱۴۸ پروژه کشاورزی به مناسبت هفته دولت در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهرداد مرادمند در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: امسال همزمان با هفته دولت  ۱۴۸ طرح  بزرگ کشاورزی با هزینه بالغ بر هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: از این تعداد طرح ، ۵۵ پروژه در بخش آب و خاک و امور فنی مهندسی، ۴۹ طرح در بخش تولیدات گیاهی، ۱۴ پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، ۹ طرح در بخش تعاون روستایی و ۷ طرح در بخش دام و طیور و آبزیان است.

این مقام مسئول ادامه داد: ۷ طرح در زمینه عشایر، ۵ طرح در بخش تحقیقات کشاورزی، یک طرح در بخش دامپزشکی و یک پروژه مرتبط با صنایع کشاورزی از دیگر طرح‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از ۵۶۷ نفر و تثبیت اشتغال بیش از ۲۳۲ نفر فراهم خواهد شد و بالغ بر ۵ هزار و ۷۹۷ خانوار بهره‌بردار از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: تعاون روستایی ۹، تولیدات دام و طیور و آبزیان و امور عشایر هر یک هفت، تحقیقات کشاورزی پنج و دامپزشکی و صنایع کشاورزی هر کدام یک پروژه از تعداد یاد شده را به خود اختصاص داده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به تولید دو برابری تخم مرغ در اصفهان بیان کرد: در قالب زنجیره تولید از صفر تا صد تولید بوقلمون، تخم مرغ و شیر در استان انجام می‌شود.

مرادمند ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی ۱۲۷۵ پروژه کشاورزی با اعتبار چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان که باعث اشتغال ۴۳۱۸ نفر شده است.

وی در ارتباط با کشت برنج در استان گفت: طبق تحقیقات انجام شده آبی که در کشت برنج مصرف می‌شود از سایر محصولات کمتر است و در حال حاضر برخلاف دیدگاه عمومی میزان سطح زیر کشت برنج در استان به سه تا چهار هزار هکتار رسیده است.

مرادمند اظهار داشت: میزان شالیزارهای این استان محدود و بین ۳ تا ۴ هزار هکتار در نوسان است که بیشتر آنها خرده مالکیتی و محل امرار معاش شماری از خانواده‌هاست و این زمین‌ها برعکس باغ‌های بالادست زاینده‌رود آب بسیار کمتری نیاز دارند.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به افتتاح ۱۴۸ پروژه به مناسبت هفته دولت در استان، گفت: این پروژه‌ها در زمینه تولیدات گیاهی، صنایع کشاورزی، تعاون روستایی و ... بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه