English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد

افتتاح ۲۶۰ طرح کشاورزی به مناسبت هفته دولت در اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از افتتاح 260طرح بخش کشاورزی همزمان با هفته دولت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال در استان اصفهان خبر داد.

افتتاح 260 طرح کشاورزی به مناسبت هفته دولت در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهرداد مرامند در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت گفت: 260 پروژه بخش کشاورزی به مناسبت هفته دولت  در ۲۴ شهرستان استان اصفهان افتتاح شد.

وی بیان داشت: در حوزه آب و خاک ۱۰۸ پروژه با اعتبار ۴۰۷ هزار و ۷۴۶ ، تولیدات گیاهی ۵۵پروژه با اعتبار ۴۷۰ هزار و ۳۲۱ میلیون ریال ، تولیدات دام و طیور و آبزیان ۲۵ پروژه با اعتبار ۲۵۴ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال ، منابع طبیعی و آبخیزداری ۴۰ پروژه با اعتبار ۱۸۸ هزار و ۱۶۸ میلیون ریال، اداره امور عشایر ۲۶ پروژه با اعتبار ۲۹ هزار و ۶۹۲ میلیون ریال، تعاون روستایی چهار پروژه با اعتبار ۳۲۸ هزار میلیون ریال و 1 پروژه صنایع کشاورزی اعتبار چهار هزار میلیون ریال به بهره برداری رسید.

مرادمند ادامه داد: از مجموع اعتبارات این طرح های کشاورزی ۳۲۸ میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی، ۵۳۴ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی دولتی و ۸۴۰ میلیارد ریال از محل سرمایه بخش خصوصی تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این 260پروژه  بخش کشاورزی برای یک هزار و ۱۰۶ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و برای ۲ هزار و ۶۶۳ نفر نیز تثبیت اشتغال داشته است.

اصفهان جزو سه استان در توسعه طرح های آبیاری نوین در کشور

وی در ارتباط با آبیاری های نوین در استان گفت: اصفهان جزو سه استان برتر در توسعه طرح های آبیاری نوین در کشوراست.

مرادمند خاطر نشان ساخت: در سال گذشته 8500 هکتار از اراضی کشاورزی در اصفهان با آبیاری نوین انجام شد در حالیکه در سال جاری تاکنون 3500 هکتار از اراضی استان به زمین های تحت پوشش آبیاری نوین اضافه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: یکی از سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی اصلاح الگوی کشت در کشور است که به همین منظور۳۰۰ هکتاربرای کشت گلخانه‌ای دراستان در نظر گرفته شده است که تا کنون ۲۰۰ هکتار از آن به بهره برداری رسیده است.

وی بیان داشت: برای توسعه کشت گلخانه‌ای تسهیلات در مناطق غیربرخوردار با سود هفت درصد وبرای مناطق برخوردار با سود ۹ درصد به کشاورزان پرداخت می شود.

رتبه نخست کشور در تولید گوشت بوقلمون و شترمرغ در کشور

مرادمند توضیح داد: استان اصفهان در حوزه پروتئین مثل شیر، تخم مرغ، گوشت سفید، بوقلمون و شترمرغ رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: همچنین استان اصفهان در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه دوم، ماهیان زینتی رتبه نخست، گوشت قرمز رتبه پنجم، گل رنگ رتبه دوم، سیب زمینی رتبه سوم، پیاز رتبه چهارم و گل شب‌بو رتبه نخست را  در کشور به خود اختصاص داده است.

وی گفت: یکی از مهمترین اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان  اصفهان اطمینان بخشی به مردم برای سالم بودن مواد غذایی مصرفی می باشد.

مرادمند بیان کرد: در زمینه تولید محصولات سالم با کمترین میزان استفاده از سموم و کودهای شیمیایی آگاهی‌های لازم به کشاورزان ارائه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: 8 محصول گوجه، خیار، سیب زمینی، پیاز، سیب درختی، پرتقال، گوجه و خیار گلخانه‌ای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مجوز محصول سالم دریافت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی