English

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خبرداد؛

شناسایی عامل توهین به مقدسات در شبکه اجتماعی در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به توهین به مقدسات در فضای مجازی می‌کرد خبر داد.

شناسایی عامل توهین به مقدسات در شبکه اجتماعی در کاشان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ ایرج کاکاوند بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته کارشناسان پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ای در اینستاگرام که در آن اقدام به توهین به مقدسات صورت می‌گرفت شناسایی و پیگیری موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم توسط کارشناسان پلیس، هویت متهم سایبری کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی احضار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ادامه داد: پس از حضور متهم در پلیس اطلاعات، طی تحقیقات مقدماتی، در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه بود که در مواجهه با مستندات به نشر اکاذیب و توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد.

سرهنگ کاکاوند با اشاره به ماده ۶۹۸ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی بیان داشت: برابر قانون هر کس به قصد ضرر زدن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی اقدام به بیان اکاذیب کند مجرم محسوب می‌شود و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کاربران اینترنتی می‌بایست نسبت به قوانین فعالیت در فضای مجازی، آگاهی داشته باشند، از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه