English

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خبر داد:

دستگیری کلاهبردار میلیاردی از طریق سایت دیوار در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری فردی که به بهانه خرید یا فروش کالا از طریق سایت دیوار ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود ، خبر داد.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی از طریق سایت دیوار در کاشان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ حسین بساطی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه خرید و فروش کالا نظیر فرش دستبافت ، کامپیوتر لپ تاپ ، دستگاه های بازی پلی استیشن ، خرید و فروش احشام از قبیل گاو گوسفند و الاغ و خرید و فروش تور کربلا از آنان کلاهبرداری شده است ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی در ادامه تصریح کرد:  ماموران طی بررسی‌های اولیه متوجه شدند مالباختگان در قبال خرید یا فروش کالا از طریق سایت دیوار به حساب متهم ، مبلغ مورد نظر را واریز یا جنس را تحویل داده‌اند اما شخص مذکور پس از معامله تلفن خود را از دسترس خارج و متواری شده است .

 فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با بررسی مستندات و اظهارات شاکیان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی، مخفیگاه متهم را در شهر تهران شناسایی و طی نیابت قضایی و در یک اقدام عملیاتی وی را دستگیر کردند .

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی‌های تخصصی انجام شده مشخص شد متهم تا کنون ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کاشانی کلاهبرداری کرده است ، گفت :  متهم در اکثر مراحل خرید و فروش کالا حضور فیزیکی نداشته و صرفاً با استفاده از ۴ خط تلفن ۶۲۴۵*۰۹۹۲ ، ۹۲۲۴*۰۹۰۲ ، ۸۸۶۵*۰۹۰۲ و ۵۹۷۳**۰۹۲۱  پس از تطمیع شهروندان معامله می کرده است .

سرهنگ بساطی یادآور شد: با توجه به گسترده بودن فضای مجازی و گسترش سایت های خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم افراد سودجو با ترفندهای مختلف از اعتماد هموطنان سوء استفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند لذا از هموطنان درخواست می شود تا هنگام خرید در فضای مجازی دقت بیشتری را داشته باشند .

 فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان با اشاره به اینکه شهروندانی که از این طریق مورد کلاهبرداری واقع شده اند می توانند جهت پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی شهرستان مراجعه کنند، هشدار داد: برای خرید کالا در فضای مجازی باید این نکته را در نظر داشت که ممکن است آگهی یا تبلیغ انتشار داده شده برای کالای مورد نظر واقعی نبوده و در پشت پرده این تبلیغات افراد شیادی باشند که قصد کلاهبرداری از هموطنان را داشته باشند لذا تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هرگونه مبلغ تحت عنوان بیعانه به فروشنده خودداری کنند و افرادی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید ، کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه