English

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

افزایش ۴۶ درصدی دستگیری معتادان در استان اصفهان / کشف ۴۱تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش دستگیری 46 درصدی معتادان و کشف 40تن و 761کیلو مواد مخدر در 10 ماه نخست سال جاری در استان اصفهان خبر داد.

افزایش 46 درصدی دستگیری معتادان در استان اصفهان / کشف 41تن مواد مخدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دستگیری معتادان 46 درصد افزایش داشته است،گفت: در این زمینه برخورد با خرده فروشان در سطح استان 11درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در ایام پایانی سال برای بهبود شرایط استان برخورد قاطع با خرده فروشان در صدر برنامه‌های پلیس  قرار گرفته است و دستگیری خرده فروشان مواد در سطح محلات در صدر برنامه های پلیس قرار خواهد گرفت.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به تغییرات کشور همسایه و حاکم شدن طالبان  ورود مواد مخدر به کشور کاش یافته است که در این راستا کشفیات 10ماهه استان 12درصد کاهش و آمار دستگیری قاچاقچیان نیز 5 درصد افزایش داشته است.

کشف 41 تن مواد مخدر طی 10 ماهه سال جاری در استان اصفهان

سردار میرحیدری در خصوص کشفیات مواد مخدر در استان ادامه داد: طی 10 ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۴۰ تن و ۷۶۱ کیلو گرم مواد مخدر کشف شده که به تفکیک حدود ۳۲ تن تریاک، یک تن مرفین، ۲۴۳ کیلو هروئین، 5 تن حشیش و سایر مواد مخدر بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با کشفیات سلاح دراستان توضیح داد: در زمینه کشفیات سلاح‌های جنگی ۱۰ درصد و سلاح‌های شکاری کمتر از یک درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

 وی افزود: همچنین کشفیات در حوزه قاچاق کالا ۱۳۶ درصد کشفیات سوخت، 5 هزار درصد عتیقه‌جات و 3 هزار درصد مواد محترقه افزایش یافته است.

افزایش 32 درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا در استان

مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه دستگیری قاچاقچیان کالا در 10ماهه سال جاری 32 درصد افزایش داشته است، گفت: تعداد پرونده های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا 45 درصد رشد داشته است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه ارزش ریالی میزان کشفیات 87درصد افزایش دارد، بیان داشت: در حوزه مقابله با قاچاق کالا تعداد پرونده‌های تشکیل شده 45درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید براینکه امسال تاکید ما بر قاچاقچیان کلان بوده است، افزود: پرونده‌های بالای 500 میلیون نیز رشد 79درصدی و پرونده‌های بالای 100 میلیون رشد 47 درصدی داشته است.

 وی تصریح کرد: انتظار ما از  شهروندان عزیز این است که  در صورت آگاهی از وجود انبارهای احتکار و قاچاق کالا در محلات و حاشیه‌های شهر از طریق شماره 2182480 به پلیس امنیت اقتصادی استان اطلاع دهند.

سردار میرحیدری با اشاره به افزایش 22 درصدی تعداد خودروهای حمل قاچاق در محورهای مواصلاتی استان گفت: یکی از مشکلات استان تعداد شوتی‌هایی است که امنیت محورها را تحت شعاع قرار دادند و برای برخورد با این خودروها طرح مشترکی با همکاری پلیس امنیت اقتصادی، پلیس راه و پلیس راهور استان برای برخورد با این شوتی ها در دست اجرا داریم و با شوتی‌ها که به قصد مبادرت به قاچاق از محورهای استان را دارند را شناسایی و با آنان برخورد قاطع خواهیم کرد که شامل جرایم سنگین و توقیف طولانی مدت وسیله نقلیه آنها می باشد.

کاهش 48 درصدی سرقت به عنف در  استان اصفهان

این مقام انتظامی استان با اشاره به کاهش 48 درصدی سرقت به عنف در 9ماهه سال جاری افزود: در سطح استان سرقت‌ها 5 درصد کاهش داشته و میزان کشف سرقت به هنگام وقوع 56درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: امسال سرقت از مغازه‌ها 31درصد، سرقت از منازل 28درصد، خودرو 17درصد، موتورسیکلت 16 درصد، کیف قاپی 16درصد، احشام 20 درصد و سرقت از داخل خودروها 19 درصد و قطعات آن‌ها 25درصد کاهش داشته است.

سردار میرحیدری در ارتباط با جرایم خشن دراستان نیز بیان داشت: طی ۱۰ ماهه امسال، جرایم خشن ۴۲ درصد کاهش یافته وهمچنین ۸۶ درصد جرایم خشن کشف شده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

انهدام باند سارقان موبایل در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره انهدام باند سارقان موبایل در اصفهان گفت: این سارقان در مراسم تشییع شهدا درروز شهادت حضرت زهرا اقدام به سرقت موبایل شهروندان کرده بودند که شناسایی و دستگیرشدند.

وی ادامه داد: دراصفهان جیب بری و کیف قاپی 29 درصد افزایش داشته است، همچنین امسال در حوزه سرقت پلاک 4 درصد افزایش داشته و از شهروندان درخواست داریم که وسایل نقلیه خود را در مکان‌های خلوت و فرعی‌ رها نکنند.

سردارمیرحیدری با اشاره به افزایش 21 درصدی وقوع سرقت پلاک در استان گفت: طی 10 ماهه سال جاری نیز خصوص جرایم اقتصادی در استان ۱۵ درصد کاهش، جعل ۱۲ درصد و کلاهبرداری ۱۰ درصد کاهش  داشته است.

افزایش 15 درصدی تصادفات درون شهری در اصفهان

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش 15درصدی تعداد تصادفات درون‌شهری بیان داشت: امسال تعداد متوفیان تصادفات شهری 8 درصد و جرحی 5 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های تصادفات برون شهری و جاده‌ای در استان افزود: میزان قابل توجهی از سفرهای استان از استان‌های دیگر و عبوری هستند که  حدود 70 درصد سفرهای بین شهری اصفهان را به خود اختصاص می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان دومین استان کشور از لحاظ طولانی بودن محورها است، اظهار کرد: میزان توجه وزارت راه برای پشتیبانی راه ها در استان بسیار ناچیز است و پلیس راه 232 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان را احصا کرده و به  وزارت راه اعلام کرده تا برطرف کنند اما به دلیل کسری اعتبارات این اصلاحات صورت نگرفته است و همچنان مردم دچار تصادفات در این نقاط حادثه خیز می شوند.

بیش از 3 میلیون تماس با فورت های 110 در اصفهان

سردار محمدرضا میرحیدری در خصوص تماس با سامانه 110 نیز توضیح داد: آمار تماس با این سامانه از اول فروردین 1400تا پایان آذرماه، امسال  سه میلیون و 569هزار و 175تماس بوده که از این میزان 16 درصد در حوزه ترافیک و تصادف، یک درصد در حوزه اقتصادی، یک درصد مربوط به حوزه سایبری، 3 درصد در ارتباط با مواد مخدر، 9 درصد در ارتباط با مزاحمت‌ها، 11درصد در حوزه سرقت، 20 درصد درگیری و نزاع و 38درصد سایر موارد بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه