English

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

کشف ۴ میلیون اقلام بهداشتی در استان اصفهان / دستگری ۷۰ محتکر

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۴ میلیون اقلام بهداشتی و دستگیری ۷۰ محتکر اقلام بهداشتی در اصفهان خبر داد.

کشف ۴ میلیون اقلام بهداشتی در استان اصفهان / دستگری 70 محتکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی در نشستی خبری با شاره به عملکرد نیروی انتظامی استان اصفهان برای مقابله با شیوع کرونا گفت: بالغ بر ۴ میلیون اقلام بهداشتی شامل ماسک، الکل، مواد ضدعفونی کننده در استان کشف و ضبط شد.

 وی بیان کرد: در راستای برخورد با محتکران تجهیزات بهداشتی 70 نفر دستگیر، ۱۶ محل پلمب و ۱۸۰ مرکز که فعالیت غیرمجاز داشتند و  یا رعایت دستورالعمل های بهداشتی را نداشتند ، نیز پلمب شد.

تشکیل بیش از 3 هزار پرونده قاچاق کالا در استان اصفهان

وی با اشاره به توقیف 980 وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق اظهار کرد: در سال جاری بیش از 3هزار پرونده مقابله با قاچاق کالا در استان تشکیل شده است و 2500 نفر در این زمینه دستگیر شده اند.

سردار معصوم بیگی افزود: امسال در حوزه مبارزه با سرقت با ۱۳۰ باند سرقت در استان برخورد شده که بیشتر سارقان منزل و داخل خودرو و اماکن بودند و ارزش اموال مسروقه 637 میلیارد تومان بوده است.

وی بیان داشت:  قدرت کشف پلیس در حوزه سرقت در سال جاری  نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش و همچنین دستگیری  سارقان 9درصد نسب به سال گذشته  افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در حوزه فضای مجازی 82 درصد پرونده های تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و قدرت پلیس 100 درصد افزایش یافته است.

مهدی معصوم‌ بیگی افزود: عمده جرایم در فضای مجازی به دلیل عدم آشنایی مردم با شگردهای کلاهبرداری و رواج و گسترش درگاه های جعلی دریافت و پرداخت است که پلیس همواره در حال آموزش و هشدار دادن به مردم است.

این مقام انتظامی ادامه داد: بیشترین رصدهای فضای مجازی مربوط به فروشندگان سلاح غیر مجاز و اراذل و اوباش هستند که در این زمینه ۵۰ نفر ازاراذل و اوباش در استان شناسایی و دستگیر شدند.

کاهش 5 درصدی جانباختگان تصادفات درون شهری در اصفهان

سردار معصوم بیگی با اشاره به کاهش 5 درصدی جانباختگان تصادفات درون شهری در استان بیان داشت: طی ۱۱ ماه سال جاری ۳۳۴ نفر جان خود را از دست دادند که عمده آنها موتورسیکلت سواران و سپس عابران پیاده بوده اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص تصادفات برون شهری گفت: جانباختگان تصادفات برون شهری در استان اصفهان 9 درصد کاهش داشته است و البته بیشترین تصادفات فوتی در بزرگراه اصفهان – کاشان بوده است.

کشف بیش از 41 تن مواد مخدر در سال 98 

به گفته معصوم بیگی در سال جاری  بیش از ۴۱ تن مواد مخدر در استان کشف شده و مجموعا ۲۵ هزارنفر اعم از قاچاقچیان عمده، خرد و معتادان متجاهر در استان دستگیر شدند.

وی در خصوص قرنطینه شهر اصفهان گفت: این امر اختیار استانی نیست، ما حامی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهیم بود و در صورت نیاز همکاری خواهیم کرد.

معصوم بیگی افزود: آنچه امروز پلیس در دستور کار قرار داده غربالگری در ورودی شهرها است که پلیس در 6 نقطه از استان افصهان  همکاری دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بیش از ۶۰ پرونده در حوزه کرونا در فضای مجازی تشکیل شده است که تشویش اذهان عمومی را به همراه داشته و به ادمین کانال‌ها نیز تذکرات لازم داده شده است.

تردد خودروها با پلاک غیر بومی در اصفهان ممنوع

رئیس پلیس راهور استان اصفهان نیز در ادامه گفت: در راستای مصوبه ستاد مقابله با بیماری کرونا استان و به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از تردد خودروهای غیر بومی در سطح استان توسط پلیس جلوگیری می شود.

سرهنگ محمدی اظهار داشت: اما مشکل اصلی خودروهای بومی است که متاسفانه همشهریان اصفهانی توصیه ها را اصلاً جدی نمی گیرند.

وی  در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان یکسری تمهیدات را اجرایی کرده است.

 سرهنگ محمدی تاکید کرد: تعطیلی کامل مراکز تعویض پلاک به عنوان یکی ازمحل های مهم انتشار ویروس در راستای مصوبات کمیته مبارزه با کرونا با توجه به تشدید شیوع بیماری در استان به منظور حفظ جان شهروندان نیز از دیگر اقدامات این پلیس بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه دوربین های زوج و فرد نیز در شهر اصفهان خاموش می باشند بیان داشت: رانندگان به تمدید معاینه فنی نیاز ندارند و گواهینامه ها نیز تا 15 اردیبهشت سال آینده اعتبار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه