English

امام جمعه خمینی شهر :

امر به معروف و نهی از منکر فقط به حجاب اختصاص ندارد

امام جمعه خمینی شهر گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر مواردی مانند احتکار و گران‌فروشی را در بردارد و فقط به حجاب اختصاص ندارد.

امر به معروف و نهی از منکر فقط به حجاب اختصاص ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید محمد موسوی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خمینی‌شهر در جمع مسئولان ستاد اظهار کرد: در قرآن کریم بعد از نماز و زکات به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده که اهمیت موضوع این فریضه واجب در جامعه  مشخص می شود.

وی با بیان این مطلب که حضور مسئولان  در جلسات شورای امر به معروف الزامی است، افزود: جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر باید هر دوماه یکبار برگزار و شورای امربه معروف در ادارات نیز تشکیل و نتیجه فعالیت‌های صورت پذیرفته به ستاد شهرستان  اطلاع رسانی شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: کمبود فضا برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر از معضلات ستاد به شمار می آید و بودجه ستاد باید توسط برخی از ارگانها تامین شود.

آیت الله موسوی امر معروف و نهی از منکر را محصور در حیطه حجاب ندانست و تذکر داد: امر به معروف و نهی از منکر موارد بسیاری را شامل می شود که احتکار ،گران‌فروشی ،رشوه و دیگر موارد از جمله آن هاست و  باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه  نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز  فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از واجبات فراموش شده خواند و گفت: فرهنگ سازی این فریضه الهی در جامعه نیاز به برگزاری جلسات آموزشی در زمینه نحوه برخورد با منکران امر به معروف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی بیان داشت: ارتباط ارگانها با یکدیگر در مباحث و مصوبات  امر به معروف و نهی از منکر باید منسجم بوده و شهرداری در برگزاری برنامه های عمرانی و دیگر  فعالیت‌ها ایجاد  پیوست فرهنگی را مد نظر داشته باشد.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر تکلیفی است که بر گردن هر مسلمان شیعه ای نهاده شده و لازم است به پاکبانان پارک‌ها و افرادی که در مکان‌هایی مانند بازار روزها، هایپر مارکت ها و مکان‌های عمومی مشغول به فعالیت هستند  آموزشهای لازم جهت حفظ این فریضه بزرگ انجام شود .

همچنین فرماندار شهرستان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: از الزامات هر اداره و ارگانی مطالبه فریضه امر به معروف و نهی از منکر از حاضران در آن اداره و نهاد دولتی یا غیر دولتی است.

علیرضا بصیری  در برخورد با دیگران در احیای امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی را حائز اهمیت برشمرد و تشریح کرد: مسئولان بانوان ادارات و مکان‌های عمومی مانند بازار روزها، داروخانه ها و اماکنی از این قبیل موظف به اجرای مقررات در جامعه اسلامی مطابق با شرع و عرف باشند و از پخش آهنگ های غیر مجاز  در مکان‌هایی که تردد شهروندان وجود دارد،  جلوگیری به عمل آید.

وی در پایان به دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌های شهرستان در این مورد استفاده شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

به گزارش موج ؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خمینی شهر در بخش فعالیت‌های ستادی در بین شهرستان های استان رتبه دوم را کسب نموده است.

امام جمعه خمینی شهر

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه