English

امام جمعه خمینی شهر :

دولت‌ها متولیان و مجریان خوبی در اجرای کارهای فرهنگی نیستند

امام جمعه خمینی شهر در جمع مسئولان شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: دولت‌ها در عرصه های اقتصادی و ...مدیریت کرده اند و در امر فرهنگ متولیان خوبی نیستند.

دولت‌ها متولیان  و مجریان خوبی در اجرای کارهای فرهنگی نیستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید محمد موسوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت : اربعین کنگره عظیم شیعه است که ۲۵ میلیون زائر برای بستن عهد و میثاق با سالار شهیدان راهی سرزمین مقدس کربلا می شوند.

وی تشریح کرد: شورای فرهنگ عمومی عهده دار ساختار مهندسی فرهنگ شهرستان است و باید مصوبات در راستای بهبود فرهنگ شهرستان امضا و اجرا شودو لازم است اعضای شورای فرهنگ عمومی در جلسات شوراحضور داشته باشند‌.

این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که شورای فرهنگ عمومی باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان جهت اعتلای فرهنگ استفاده نماید افزود: دولت ها ثابت کرده اند هیچ گاه متولیان و مجریان خوبی برای فرهنگ نبوده وبیشتر در عرصه های اقتصادی و مباحث کلان سیاسی و ...مدیریت کرده اند ، لذا  این وظیفه شوراهای فرهنگ عمومی شهرها است که در جهت پیشبرد فرهنگ‌ آن شهرستان اهتمام بورزندو شورا از هر ظرفیتی برای دریافت بودجه استفاده کند.

آیت الله موسوی مشکل اساسی دوران حکومت امام حسین (ع) را استحاله فرهنگی برشمرد و هشدار داد: مردمی که آب وضوی پیامبر را تبرک می کردند فرزند او را به قربانگاه بردند.

 وی تغییر گفتمان‌ها، مدها، جهت دهی های مختلف در جامعه را خطرناک خواند و ادامه داد: متولیان فرهنگ جامعه باید رصد جامعه را جزو کارهای خود قرار داده ، به روز و هوشیار باشند و در انجام وظایف خود اهتمام کامل داشته باشند.

امام جمعه خمینی شهر در پایان به پیش رو بودن هفته نوجوان اشاره نمود و خاطر نشان کرد:دشمن نوجوانان ما را هدف گرفته و این در حالی است که نوجوانان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بسیاری هستند و باید برنامه های ویژه ای شایسته نوجوانان اجرا نمود.

علیرضا بصیری در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت از والاترین فرهنگهای جامعه اسلامی است و دستگاه های متولی باید شایسته تر در این حوزه  پاسخگو باشند.

فرماندار شهرستان خمینی شهر به ایثار نوجوان ایذه ای اشاره نمود و بیان داشت : هنوز روحیه ایثار و از خودگذشتگی در جامعه وجود دارد.

وی در رابطه با مسائل شهرستان به روز مره بودن کارگروه های موجود در شهرستان گفت: تصویب و اجرای کارگروه شورای سیاست گزاری نوجوان باید تحت نظر متخصصان این حوزه باشد و نمی توان به نظرات مدیران داخلی اکتفا نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه