English

امام جمعه خمینی شهر:

فلسفه قیام امام حسین نجات انسانها از جهل و گمراهی است

امام جمعه خمینی شهر در جمع دانش آموزان اظهار کرد: جهل و گمراهی جامعه ، امام امت را به مسلخ کشاند.

فلسفه قیام امام حسین نجات انسانها از جهل و گمراهی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید محمد موسوی در آیین بازگشایی مدارس در مدرسه شهید اژه ای در جمع دانش آموزان و مسئولان گفت: امسال آیین بازگشایی مدارس با اربعین حسینی همزمان شده است.

وی با بیان این مطلب که فلسفه قیام حسین ابن علی (ع) جهت رهایی و نجات انسانها از جهل و گمراهی است، افزود: نجات انسانها از گمراهی آنقدر حائز اهمیت است که حجت خدا به مسلخ برده می شود.

این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: اولین آیاتی که بر قلب پیامبر اکرم (ص)نازل شد بار فرهنگی و علمی و آموزش و پرورش همراه دارد و قلم و آنچه نوشته می شود در قاموس قرآن کریم حائز اهمیت بوده و  دین اسلام بر پایه علم و آگاهی بنا نهاده شد.

آیت الله موسوی خطاب  به دانش آموزان گفت: علم حقیقی در کتاب مبین قرآن بیان شده و بطن حقایق در ۱۴۰۰ سال قبل در کتاب قرآن آمده است و سعی و تلاش شما برای دست یابی به حقیقت علم باشد  که این حقیقت با پژوهش در دین مبین اسلام امکان پذیر است‌.

امام جمعه خمینی شهر در پایان با یاد آوری گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که در دوران دفاع مقدس به جبهه اعزام می شدند کتاب‌ها ی درسی خود را نیز همراه داشتندو در سنگر جبهه دروس خود را مرور می‌نمودند ؛ در یک دورانی وسیله دفاع تسلیحات جنگی بود و اینک قلم و دانش وسیله مبارزه با جهل و نقشه های شیطانی است و شما دانش آموزان اینده سازان این کشور هستید .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه