English

آیت الله موسوی:

تقویت و بنیه علمی و فکری و رشد مردم بر عهده روحانیت است

امام جمعه خمینی شهر اظهار داشت: اذهان مردم به منزله ظرفی است که در اختیار روحانیون قرار می گیرد و باید از علوم قرآنی سرشار شود.

تقویت و بنیه علمی و فکری و رشد مردم بر عهده روحانیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله موسوی در جلسه هم اندیشی مسئولان رسیدگی به امور مساجد در دار القرآن اهلبیت (ع)گفت: مساجد از نظر مادی و معنوی پتانسیل بسیار خوبی برای شهرها محسوب می شود.

وی بیان داشت: در شهر خمینی شهر دویست مسجد وجود دارد که اگر رقم آن را حساب کنیم یک رقم نجومی به دست می آید و این ارزش مادی مساجد است ، امام جماعت و هیات امنای مساجد هرکدام ظرفیت و پتانسیلی برای آن محل محسوب می شود که سرمایه معنوی آن مسجد به حساب می آید.

آیت الله موسوی  وظیفه ائمه جماعات که رهبر فکری جامعه هستند را بسیار سنگین برشمرد و افزود: اذهان مردم به منظرفی است  که در اختیار یک روحانی قرار می گیرد و وظیفه روحانی این است که به مردم رشد فکری و علمی بخشد و این امر به تلاش شبانه روزی نیازدارد.

وی تذکر داد: مردمی که پای سخن یک روحانی می نشینند اگر سخن ها اثر بخش نباشد ، کلمه به کلمه آن روحانی باید حساب شده باشد؛ چه بسا با سخنان یک طلبه روحانی وحدت بین آحاد جامعه به وجود می آید یا تفرقه افکنی به وجود آورد‌.

امام جمعه خمینی شهر خبرداد: 5 هزار و دویست مسجد در استان وجود دارد که می توان آن را 5200 پایگاه فرهنگی و مرکز تشیع برشمرد.

این مقام مسئول خطاب به ائمه جماعات سه توصیه را حائز اهمیت برشمرد که رشد فکری، تقویت علم و دانش مردم و تبیین علوم قرآنی و وحیانی از جمله آنهاست.

وی توصیه کرد: در این زمینه می توانیم از تفسیر قرآن بهره‌مند شویم و مردم را به علوم قرآنی سوق داده و فکر آنها را رشد نمو بخشیم.

امام‌ جمعه خمینی شهر دومین توصیه را  بیان مباحث اخلاقی مطرح نمود و گفت:  با بیان مباحث اخلاقی می توان جامعه را انحطاط اخلاقی نجات بخشید و مهمترین رکن آن عمل کردن به اصول اخلاقی ائمه جماعت در کارهای روزمره است.

وی آخرین توصیه به مردم را بصیرت افزایی خواند و تشریح کرد: روحانی باید دارای فکری روشن باشد و بتواند به تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در اجلاسیه نماز و تبیین گام دوم انقلاب بپردازد.

آیت الله موسوی اضافه کرد: یک امام جماعت توانایی آن را دارد که به روشنگری بپردازد و مانند یک پدر برای مامومین مسجد عمل کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: به عنوان نمونه در بحث انتخابات باید روشنگری های لازم برای مردم بیان شود تا انتخاب صحیح صورت پذیرد و در آینده دچار مشکلات کنونی نباشیم.

امام جمعه خمینی شهر نسبت در پایان به عملکرد امور مساجد کل کشور اعتراض نمود و گفت: متاسفانه امور مساجد کشور به امور مساجد شهرها توجهی ندارد و آنها رابه حال خود رها نموده است.

امام جمعه خمینی شهر

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی