English

امام جمعه خمینی شهر:

نمایندگان استان اصفهان موظف به پیگیری جدی مساله آب باشند

آیت الله سید محمد موسوی در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح کرد: نمایندگان استان موظف به پیگیری جدی مساله آب باشند.

نمایندگان استان اصفهان موظف به پیگیری جدی مساله آب باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید محمد موسوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر برگزار شد، به اهمیت بحث محیط زیست اشاره و گفت: امروزه مشکل اساسی کشاورزان آب باغات این قشر است که توسط آب منطقه ای باید مدیریت شود و نمایندگان استان موظف به پیگیری این موضوع مهم می باشند.

وی هشدار داد : برخی آقایان آب را می فروشند چرا که آب منطقه ای نیازمند پول است و در عوض ضرر آن را کشاورز و شهرستان خمینی شهر می دهد‌.

آیت الله موسوی توصیه کرد: بحث آب نیاز به جلسات کارشناسی دارد و جلسه شورای عالی آب استان به جد پیگیر مساله آب استان اصفهان باشد و تا کنون هیچکدام از استانداران نتوانسته اند این مشکل را مرتفع نمایند.

این مقام مسئول با صراحت بیان کرد: حق الناس از مباحث مهم دینی است که برخی آن را نادیده می گیرند، اگر قرار است تاسیساتی مانند نیروگاه و پتروشیمی در استان تاسیس شود باید با فاصله و طبق ضوابط محیط زیست انجام‌شود اما با کارهای غیر اخلاقی قوانین را زیر پا گذاشته و خلاف خودشان را انجام دهند.

امام جمعه خمینی شهر ادامه داد: هفته ای که پشت سر گذاشتیم ،هفته نوجوان بود که در شهرستان خمینی شهر فعالیت‌های برجسته ای صورت پذیرفت.

وی فلسفه  اصلی شورای فرهنگ عمومی را مدیریت فرهنگی و رصد امور فرهنگی شهرستان برشمرد و بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی به مثابه دیده بان روی خاکریز است که آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و خطرات شهرستان را شناسایی و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام می دهد.

آیت الله موسوی ابراز کرد: قوانین شورای فرهنگ عمومی حاکم بر قوانین است که ظرفیت عظیمی از نهاد ها را در برمی گیرد و  شالوده اصلی فرهنگ محسوب می شود لذا جهت ثمر بخش بودن جلسات شورای فرهنگ عمومی نیاز به کمیته های تخصصی است.

امام جمعه خمینی شهر تاکید کرد:با توجه به  مصوبات موثر شورای فرهنگ عمومی کمیته های تخصصی در استان مشخص و معلوم گردید تا به صورت جزئی تر مسائل شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

آیت الله موسوی ادامه داد: برای نمونه مقابله با نفوذ به نهاد اطلاعاتی شهرستان سپرده شده تا در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه به آسیب‌های اجتماعی رشهرستان اشاره و بیان داشت: وجود برخی آسیب‌ها با برنامه ریزی از بیرون شهرستان است که مشروب خواری و تولید مشروب از جمله منکرات و آسیب‌ها است، این آسیب تا جایی انسان را پیش می برد که امام خود را به مسلخ می برند و سر امام زمان خویش را می برند.

امام جمعه خمینی شهر اظهار کرد: مشکلی که شهرستان خمینی‌شهر در پخش اخبار با شبکه ها ی ارتباطی استان دارد این است که مطالب منفی شهرستان در کمترین زمان ممکن از شبکه های اجتماعی استان انتشار می یابد و فعالیت‌های مثبت شهرستان نادیده گرفته می شود.

آموزش و پرورش خمینی شهر

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه